Екипът на „Пловдив 2019“ все още не е получил гласуваните 8 797 840 лв. за 2018 г. Това става ясно от отчета за приходите и разходите на фондацията за третото тримесечие, който ще бъде разгледан на сесията на Общинския съвет тази седмица. Според документите наличните средства, с които организацията оперира за реализацията на проектите и други разходи, са преходен остатък от 2017-а – 3 677 955 лв. Към тях се добавят приходи от стопанска дейност в размер малко над 28 000 лв., финансиране от Гьоте институт – 11 734 лв., и от Орхус – Европейска столица на културата 2017 – 10 237 лв., от общината по проекта „Всички заедно за по-добро образование и здраве“ – 11 хил. лв. Към тези средства се добавя и премията „Мелина Меркури“, която възлиза на 2 925 000 лв. Организацията Wallk the Plank, която реализира заедно с пловдивчани проекта „Училище за спектакли“, също трябва да преведе малко над 13 000 лв., което обаче към 30 септември не се е случило, съобщава PlovdivTime.bg.
Нямаме проблеми с финансирането, защото както и миналата година, се разплащаме с парите от преходния остатък от 2017-а. Към момента те ни стигат, коментира директорът на „Пловдив 2019“ Кирил Велчев. Той уточни, че тепърва предстои екипът да работи активно с партньорите си и тези средства ще са необходими от следващата година.
Според уточнения план на разходите през 2018-а фондацията е трябвало да направи разходи от 12 555 679 лв. – за дейности са заложени близо 8 млн., за маркетинг и реклама – 2 382 000 лв., за международни дейности – 300 хил., а за административни – близо 1 700 000 лв.
До 30 септември от заложените близо 13 млн. лв. са изхарчени 3 058 655 лв. Разликата идва от няколко дейности, средствата за които все още не са ползвани – за консултантски услуги, за малки проекти, за петата фаза на отворената покана за Капана, за тв сериала, който предизвика сериозни спорове, за медийни партньорства.
Не са направени разходите в пълен размер и по отношение на партньорствата с артисти по отворените покани от трите големи сесии за основната програма, както и по-малките проекти, тъй като отчетът обхваща периода януари-септември.
На сесията на Общинския съвет ще се гласува и изменение на приходната част на бюджета на фондацията за 2018 г., тъй като „Пловдив 2019“ получи наградата „Мелина Меркури“, която не бе заложена в приетия бюджет от 19 юни тази година.
Екипът на фондацията е подготвил и пълен отчет за дейностите, свързани с програмата на Европейската столица на културата. Изредени са всички случили се събития, очертани са и такива, по които се работи, но ще започне реализацията им през 2019-а.
От документите става ясно, че екипът на фондацията е започнал разширяването си, но има още незаети позиции.
През последното тримесечие по отношение на рекламните дейности фондацията е организирала кампания „Всичко се случва – Пловдив-Европейска столица на културата 2019“. Изготвеният клип се е въртял 1 058 пъти в национални телевизии, половината в праймтайм.
Радио клипът се е въртял в ефира на радио Енерджи и БГ радио. Културната инициатива се е рекламирала във външни пространства на 110 позиции, включително и на граничните пунктове с Румъния и Гърция. Платени са 24 тематични статии в национални медии, реализирана е кампания с RyanAir, Пловдив е влязъл в международния информационен поток с поредица от публикации след гостувания на журналисти под тепетата.
На пазара вече се предлага вино с логото на събитието, предстои той да окичи и продуктите на известна филма за производство на колбаси и сирена.
Водят се преговори с компании от застрахователния, енергийния и козметичния сектори, от сферата на здравеопазването и ресторантьорството. Продължават и преговорите за уточняването на параметрите за партньоството с Нова телевизия за заснемането на тв сериал в Пловдив.