За поредна година се проведе съвместната българо-американска подготовка „Тракийска есен – 2019 г.“ В нея участват над 600 военнослужещи от Българските въоръжени сили и около 100 военнослужещи от Военновъздушните сили на САЩ в Европа. Курсът на инструктори парашутисти е на летището край пловдивското село Чешнегирово. Днес за първи път бяха показани най-новите парашути RA1 - летящо крило, с което военните демонстрираха и полети от 3000 метра височина. Курсът е част от съвместната българо-американска подготовка "Тракийска есен", която се провежда в района на Пловдив, включително и летищата край Крумово и Чешнегирово.
"Тракийска есен" е традиционно учение за Силите за специални операции на Българската армия и ВВС. Операцията се провежда за 10-та поредна година на военните летища в района на Пловдив. Първият такъв курс се е провел през 2008 година в района на село Безмер и от тогава са проведени десетки учения, които са важни за Специалните сили.
"На тях се отработват различни елементи от основните мисии на Силите за специални операции, като се набляга основно на парашутно десантната подготовка, заедно с други елементи от основните мисии. За да използваме максимално капацитета на военотранспортните самолети С-130 J „Херкулес” на нашите стратегически партньори от САЩ, заяви командирът на Специалните сили бригаден генерал Явор Матеев. Провеждащият се курс е за усвояване на новата парашутна материална част, която 68-ма бригада Специални сили е получила през месец октомври миналата година. Преди демонстрациите парашутистите са преминали през обучение по теория и наземни тренировки. В скоковете днес включиха 15-те най-добри инструктори от Силите за специални операции, от ВМС и ВВС.
До момента скоковете за обучението на бригадата са се извършвали със системата МС-6 - кръгъл купол, които са въоръжение от 2-3 години. Новите парашути RA1 - летящо крило се смятат за една от най-съвременните парашутни системи за военно използване. При нея тежестта на товара и снаряжението, с които скачат парашутистите, могат да бъдат по-големи от старата парашутна система. "Тук различното е, че този парашут има по-голяма товароносимост, т.е. до 205 кг., като долната граница е 72 кг. Ти трябва да бъдеш стабилен, независимо дали си с оборудване, или не си. При отварянето на парашута и при този, и при предния модел, също трябва да си стабилен", разказа старши сержант Георги Славов, който е парашутист-спасител от ВВС на Българската армия.
Участниците в демонстрациите споделиха, че предизвикателството е в това, че първо те трябва да скочат от голяма височина, имат много екипировка по себе си, теглото е изключително по-тежко от собственото ти тегло, съответно скоростта е малко по-различна, с която падаш надолу и съответно времето ти за реакция трябва да бъде изключително мигновенна и изключително прецизна.
От българска страна в учението се включва почти целият състав от 68-ма бригада специални сили, самолет С-27 Спартан с екипаж, малко формирование от състава на ВМС и няколко парашутиста от състава на ВВС. „Тракийска есен – 2019 г.“ ще продължи до 7 октомври 2019 г. в района на летищата Пловдив и Чешнегирово и авиобаза Крумово.
От Министерството на отбраната коментират, че съвместната българо-американска подготовка ще допринесе за усъвършенстване на оперативните способности на подразделенията от декларираните за участие в мисии формирования. Българските военнослужещи ще подобрят тактическите си умения и ще обменят опит в изпълнението на задачи, техники и процедури по стандартите на НАТО.
Още по темата, вижте в репортажа на ТРАФИК ТВ:
Изпрати на приятел: