От години най-големият рекламен фестивал в страната - ФАРА - беше огледало на кризата, която премина като тайфун през креативната индустрия, и отдавна плачеше за промяна. Събитието привличаше все по-малко посетители, рекламодателите също загубиха интерес и се отдръпнаха, бюджетите за разточителни партита на плажа се изчерпиха, а агенциите всяка година вяло дъвчеха темата как "нивото на индустрията пада".

Тази година обаче от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) дават заявка за пълна трансформация и съживяване на фестивала. Той се мести на много по-атрактивна бизнес локация като Пловдив с амбицията да привлече отново вниманието на клиентите и да напълни годишната среща на бранша със смислено съдържание и дискусии. Още повече че една от мисиите на рекламата би трябвало да бъде да отразява новото в бизнеса. Цялото събитие, което ще се случи между 15 и 17 септември, ще бъде посветено на темата за трансформацията, пише Капитал. Това е дълго чакана и добра новина за индустрията, която ще спечели от място, което я захранва с важни и интересни разговори за бъдещето на бизнеса.

Традицията повелява, че ФАРА е мястото, на което рекламните и медийните агенции демонстрират творческа мощ и се потупват за добре свършената работа през годината. Тази година обаче организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) са си поставили и по-практична цел – фестивалът да бъде полезен и достъпен за по-широка аудитория, която се интересува или е част от рекламната индустрия. Добавената стойност на ФАРА ще бъдат лекции, практически семинари, професионални дискусии и работилници. Все още не са обявени всички гост-лектори, които ще водят семинари и дискусии по време на първия ден на фестивала, но заявката на организаторите е, че те ще покриват широк спектър от теми. 

Една от големите изненади тази година е и промяната в локацията на ФАРА, която винаги е била позната като "рекламния фестивал в Албена". Новият дом на фестивала ще бъде в Пловдив. Причините да бъде избрана културната столица на Европа 2019 е желанието на организаторите събитието да е в близост до София, на комуникативна локация, която да привлече повече хора. "Пловдив е град, в който винаги си струва да отидеш и да се потопиш в неговата уникална атмосфера на Европейска културна столица и столица на приятните преживявания", казва Николай Неделчев. Рекламният фестивал ще се проведе основно в Дом на културата "Борис Христов", но част от събитията от програмата на ФАРА ще се пренесат и в творческия квартал "Капана" и в Градската градина в Пловдив.

За да постигнат целите си за по-широка аудитория и повече рекламодатели, организаторите планират и специална комуникация, която освен традиционните канали за комуникация ще включва и директен маркетинг, и телемаркетинг, чрез който да се достигне до точните целеви аудитории. Част от промяната с цел популяризиране на фестивала сред по-голяма публика са и различните пакети за участие, които ще се предлагат от тази година. Николай Неделчев от Publicis One уточнява, че те ще отговарят на конкретните нужди на хората, които биха желали да посетят събитието. Сред различните възможности за акредитация ще бъдат: билет само за семинарната част, отворена за по-широка публика (професионалисти, студенти, ученици и хора с интерес в сферата на реклaмата и креативните индустрии), както и билет за целия фестивал.

Първият ден от ФАРА ще бъде посветен на семинарната програма, а в следващите два фокусът ще бъде основно върху конкурса, който оценява креативността в рекламните кампании на агенциите. Заявките отново ще се подават в познатите 29 категории, от които 24 творчески и 5 медийни. Промяна, макар и малка, има и в правилата на конкурса. В тазгодишното издание за пръв път големи награди ще се връчат само в две основни категории - "Агенция на годината" и "Рекламодател на годината", а отделно награждаване за креативна и медийна агенция няма да има. 

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg