Върховният касационен съд излезе с определение за сагата с Летище Пловдив, което допусна жалбата на Областна управа, делото да се гледа на отворено заседание. Ако ВКС бе отказала жалбата на държавата, то сагата с летището щеше да приключи и 100-те декара от перона на аеропорта да останат в частни ръце.
Решението идва 9 месеца, след като Апелативният съд присъди перона и подобренията към него на частното дружество „Летище Пловдив“ ЕАД.
„Заради определение на съда в Пловдив, към момента ние не сме страна в делото. Очакваме, като се даде на делото по същество, да бъдем привлечени като заинтересована страна”,заяви директорът на Летище Пловдив Спас Шуманов. Той обясни, че въпреки неяснотите около аеропорта от държавата подготвят документите за нова концесионна процедура.
„Летището е на площ от 330 дка, винаги може да се изгради друг перон при заявен интерес от инвеститора. Разбира се, надявам се делото да е в наша полза”,каза Шуманов.
Припомняме, че след решението на Апелативния съд в Пловдив, който присъди делото в полза на частника през октомври миналата година държавата не може да инвестира в спорните терени, а от друга не може да се стартира и нова процедура по концесията заради делата. Така новата концесия за летище Пловдив вероятно ще стартира през 2020 година, когато паднат всички въпросителни.
Все пак дейността на летището заради делото не е засегната към момента. Причината е, че въпреки решението на двете съдебни инстанции, летището все още се стопанисва от „Летище Пловдив” ЕАД, което е изцяло държавна собственост. Така ще остане до становището на ВКС, която ако потвърди решението на окръжните и апелативните магистрати, терените ще отидат в частната компания „Летище Пловдив” АД.
Съдебната сага между държавата и компанията е още от 2015 година. Тогава летището спира да плаща наема от 20 000 лева на месец за ползване на перона и другите сгради, собственост на дружеството.
Как перонът на летището се оказа в частни ръце – вижте в линковете:
Още от категорията
НСИ: Безработицата в България намалява