Външното оценяване е свързано с учебното съдържание. Трябва да се направи преглед на учебните програми. Това коментира министърът на образованието проф. Галин Цоков.

"Преглед, при който първо да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", заяви Цоков пред БНТ.

Резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по БЕЛ са по-добри. При изпита по математика тенценцията оства резултатите да са по-ниски, коментира Цоков.

Според Цоков е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.

"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася за такива изпити, външно оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.

Той акцентира, че ще работят за намаляване на административната тежест върху учителите.

Ще отворим тези нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място", заяви Цоков. Добави, че работят в тясно сътрудничество по темата с депутатите от парламентарната ресорна комисия.