"Аз не съм убиец, това е отчаян опит да покажа какво се случва в Лом", това каза машинистът, срязал спирачките на влака. 

49-годишният машинист Никола Георгиев с коментар за случилото се на 1 юни на гарата в Лом. Тогава локомотив на пътническия влак осъмна с прерязани спирачки и счупено предно стъкло на машината. От БДЖ определиха акта като "тероризъм". От Окръжната прокуратура в Монтана съобщиха, че за деянието е задържан машинист, който бил в конфликт със свои колеги.

Аз не съм убиец и терорист и не мисля да бъда такъв. Аз имам 29 години трудов стаж, не съм допускал нарушение досега по безопасността, нямам наказания, но в отчаяния си опит да покажа, какво се случва в Лом от ломските бригади - пробегнах до това", каза той пред БНТ.
Георгиев повредил локомотива, за да покаже, че бригадата, отговаряща за влака е оставила машината без надзор, което е нарушение. По думите му не е било възможно влакът да потегли и да се стигне до инцидент:

"Ние сме назначени на работа и ни се плаща нощен труд за това и ни се води работно време, такова е дежурство. Вечерта станах и се ядосах малко повече отколкото трябва, взех от чантата ножа, с който се храня. Отидох и срязах спирачките, маркучите между кош и талига на локомотива след което счупих и предното стъкло на машиниста. Направих това в отчаян опит да докажа нарушения, които не трябва да ги допускат. Целта ми беше влакът да не потегли от гарата, затова счупих и прозореца на машиниста."

На въпрос, защо е срязал спирачките, а не е счупил само стъклото, Георгиев отговори:

"Ако е само счупеното стъкло е възможно да се прикрие, защото може да се придвижи до междугарие с уговорки и никой нищо няма да разбере. Многократно за това съм разговарял и сигнализирал. За системните нарушения на локомотивните бригади от Лом, които напускат локомотива и си отиват вкъщи да спят. "
Официално писмени жалби до ръководството на железниците Георгиев не е подавал:

"Ако пуснеш рапорт или се жалваш срещу някого след време ни наказват, ако се окажат техни хора за дежурството."

"Съжалявам, да, но тогава виждах само този начин да покажа на управниците, на инструктора, на началника на депото да вземат малко по-строги мерки. А тази локомотивна бригада и друг път е оставяла локомотива без надзор."