Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова осем лева на месец, колкото средномесечно излиза годишната винетка за един автомобил след увеличението й догодина няма да са толкова драматични за пътуващия. Тя изтъкна, че оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни, което е основен аргумент за ръста на цената на винетките.
Министър Павлова информира в отговор на депутатски въпрос в рамките на блиц контрола в парламентарната комисия по регионална политика, че към момента общо регистрираните в КАТ автомобили са 4 милиона и напомни, че републиканската пътна мрежа е дълга 20 000 километра. Настоящите нетни приходи са 180 млн. лева, при необходимост между 60 - 80 млн. лева само за зимно поддържане, оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни и секторът с години е бил недофинансиран, каза министърът.
В отговор на друг депутатски въпрос министърът информира, че по националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради, която функционира през Българската банка за развитие, са одобрени за финансиране над 1700 сгради, като общо 2200 са подали заявление за финансиране. Тя изрази надежда от пролетта и лятото на следващата година отново да почне изпълнението на програмата.
Очаква се от 2018 г. да започне строителството на последните 20 километра от магистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле в участъка от Крупник до Кресна, който преминава през една от най-защитените територии по всички еконорми, коментира министърът в отговор на депутатски въпрос.
Министър Павлова информира, че вече е предаден в МОСВ пълният комплект от допълнителни геоложки, сеизмоложки и други документи и е поискана актуализация на ОВОС. Това се налата заради открити проблеми със сеизмологията, има радиоактивни елементи, както и особености, свързани със спецификата на скалата по отношение на това дали може да "поеме" толкова дълъг тунел, какъвто беше първоначално проектиран, отбеляза министърът.
Очаква се до януари проектантът да предложи идеен проект и алтернативи, съобщи министърът и уточни, че има два варианта за преминаване през дефилето, предвиждащи съчетание от мостове, виадукти, допълнителни съоръжения, включително преминаване на две нива. Следващият етап по проекта е съгласуването с екоорганизациите, напомни министърът. Тя посочи, че 2016 г. ще е решаваща за проекта година - време на обществени обсъждания и, ако тя мине успешно, се очаква проектът да бъде одобрен през 2017 г. и да започне избор на изпълнител, за да може от 2018 г. да стартира строителството. Не направим ли това, тогава има риск от загуба на финансирането и да не построим най-критичната точка от дефилето, заради невинаги чисти екологични намерения, предупреди Павлова, цитирана от БТА.
TrafficNews.bg