Хиляди тежкотоварни автомобили са блокирани на българо-гръцката граница. Само от българска страна камионите са подредени в две редица в продължение на 8 километра.

И към момента няма яснота нито докога ще продължи протестът на гръцките фермери, нито по кое време на денонощието ще се пропускат автомобили. Сред българските превозвачи вече се обсъждат реципрочни действия със затваряне на границата през лятото, пише Дарик.

На граничния пункт Кулата повече денонощие не са пропускани тежкотоварни автомобили, каза областният управител на Благоевград Бисер Михайлов. 

На Илинден-Ексохи от 15 до 17 часа са пропускани коли, а след това отново е блокиран пунктът. След 22 часа ще минават също коли и автобуси, а както бе по-рано и тежкотоварни автомобили. На Кулата пропускането на леки коли започна в 16 часа, а тировете останаха по местата си.

На километричната опашка обаче няма нито един гръцки камион. Няма и друга затворена граница със съседна на Гърция страна, каза Миролюб Столарски от Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт.

"Въпросът там е как ще им стигне пиенето на гръцките фермери. Обикновено през деня се редуват един друг и който има работа, ходи да си я върши, а вечер затварят не само границата, а и по пътищата. Като че ли за българи има по-лошо отношение. Гърците пускат, а за българите - "Стой там и чакай", разказа Столарски.

Превозвачите смятат, че ако не се намеси Европейската комисия, проблемът няма да бъде разрешен. А сред бранша вече се мисли за ответни действия.

"Другият вариант е както много от нашите превозвачи казват "Да, като дойде летният сезон, когато на тях им идват туристи, тогава ние да блокираме и да искаме компенсации на загубите, които сме получили през зимата", разказа Столарски.

Според него блокирането на границата става със съдействието на гръцката полиция, която подпомага протестните действия на фермерите.

Още новини ТУК

TNS.bg