Новият кмет на Пловдив трябва не само да взима тежки решения и да управлява Общината, но ще има и отговорността да приеме двата най-фундаментални и стратегически документа за града и неговото развитие.
Както TrafficNews писа, новият кмет ще трябва да се сблъска с редица проблеми, замитани през годините, като ще предстоят доста непопулярни решения – вдигане на данъци, теглене на заеми, прекрояване на транспортната схема и в други.
Друго тежко политическо решение, ще бъде приемането на новия Общ устройствен план и Генералния план за организацията на движението. Първият е с времеви хоризонт от 20 години, като на практика, всичко, което ще се построи в града, ще зависи от него.
В момента ОУП се изготвя от софийската фирма „Булплан”, като се очаква до няколко месеца да бъде показана и черновата. Тогава ще им редица обществени обсъждания, като ще бъдат наложени и след това известни корекции.
Анонсираните досега от сегашния кмет Иван Тотев неща, касаят пространственото разширяване на града. Идеята е в южните и западните зони на града да се обособят зони с ниско строителство, а новите строежи да бъдат изтласкани от централна градска част. Освен строителството на жилища, в новия ОУП ще бъдат начертани и зелените зони - сегашни и бъдещи, инфраструктурни обекти, индустриални зони и всички други аспекти на градското развитие. На практика с приемането на новия ОУП ще бъде ясно как ще изглежда Пловдив през 2040 година. Очаква се най-късно през август, догодина да бъде приет новият общ устройствен план, а със сигурност до гласуването му ще излязат редица проблеми.
Другият стратегически документ – ГПОД трябваше да се приеме още в този мандат, но това така и не се случи. Той е готов, като дори мина през ЕСУТ. Въпреки това той трябва да получи одобрението на Общинския съвет.
В новия ГПОД се включва реализацията на редица кръгови кръстовища на невралгични места – бул. „6 септември” с „Васил Априлов”, „Авксентий Велешки” с „Христо Ботев” и други. Заложено е и обособяването на жилищни зони и квартали с гъсто строителство и малки улици, където максималната разрешена скорост ще е 20 км./ч. Друго интересно предложение е направата на бусленти по основните булеварди, както и споделени зони за коли и пешеходци.
Ако всички тези промени не се харесат на новия кмет, то може и да се стигне до редакция на стратегическия документ.