180 хил. лева са били глобени превозвачите заради неспазване на маршрутното разписание и пропуснат пробег в Пловдив през последните 6 месеци. Всичко това е отчетено от системата Smart Tracker, която следи всеки един автобус под тепетата и отчита целия им пробег.
Къде обаче остават онези неща, които не могат да бъдат хванати с автоматичната система - неспиране по спирки, грубо отношение на персонала, лоша хигиена, отказ от отваряне на врати и други?
На практика в момента единствената обратна връзка за всички тези проблеми могат да бъдат потребителите на услугата – пътниците. Оказва се обаче, че тяхната активност е далеч по-малка от нужната, за да се вземат нужните мерки.
Докато всеки ден летят сигнали към медиите и в социалните мрежи за всякакви абсурдни и недопустими прояви на водачи и кондуктори в градския транспорт, на месец сигналите към контролиращия орган са по-малко от 10!
За 6 месеца в ОП „Организация и контрол на транспорта” са получени точно 55 сигнала от пътници в градския транспорт. Оттам ни предоставиха и справка за най-честите оплаквания от пловдивчани: грубо отношение на кондукторите и шофьорите към пътниците - 16 броя, неспиране на спирките – 18 броя, неспазване на маршрутни разписания - 8 броя, отказ за отваряне на предна врата - 5 броя, проблем с виртуалното табло в сайта на Общината - 6 броя, липса на парно в автобусите - 2 броя.
Иначе казано, до момента, в който хората масово не започнат да пускат сигнали за нередностите, които виждат, санкциите за превозвачите няма да има, а оттам – те просто нямат интерес да променят нещата.
За това пловдивчани не биват да подминават проблемите, които виждат. Сигналите за всякакъв род оплаквания може да се подават на opokt@abv.bg и дежурните телефони 032/622 550 и 032/628 701 в ОП“Организация и контрол на транспорта“.