Общинският съвет затвърди статуквото в градския транспорт на Пловдив със свое решение днес. То бе за пускането на конкурс за 8 от общо 29-те линии, които се движат под тепетата. Със своята санкция, общинарите дадоха зелена светлина да се проведе конкурс за линиите№ 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93, чиито договори изтичат през април 2020 година. И ще е за следващите 10 години.
С това свое решение Пловдив на практика изпусна шанса да промени изначало градския си транспорт, макар да засягаше едва 8 от 29-те линии. Условията в конкурса са копи-пейст на другите договори, пускани до този момент – висок екологичен клас и климатик.
Това няма да повлияе особено много на услугата, но на практика градският транспорт ще остане същият в следващите 10 години и всяка по-сериозна реформа ще е невъзможна. С други думи – автобусите ще продължат да бъдат толкова нередовни, ще бъде пълно с „щъркели”, системата за електронно таксуване едва ли ще тръгне.
Срещу предложението се обяви адвокат Георги Колев, като той и групата му не подкрепиха предложението.
Той заяви, че с това свое решение Община Пловдив изпуска шанса да създаде свое общинско дружество, с което да оперира по тези линии. Чрез него Община Пловдив ще може да закупи електробуси през европейски програми или да възроди електропреносната мрежа по примера на София, Варна и Бургас .
„Ние смятаме, че не беше времето да се приеме това решение. Редно е новият кмет с неговия екип да провери това предложение, тъй като е важно пловдивчани .Считаме, че този въпрос трябва да се дебатира сериозно. В условията на конкурса не виждаме никакви изисквания за електротранспорт. Никакви изисквания за електрификация на превозните средства”, каза Колев. Той допълни, че Пловдив има шанс да рестартира градския транспорт и да се превърне в модерен, естетичен и екологичен.
Общинарите обаче предпочетоха да продължат сегашната практика и обявиха конкурса, който ще остави всичко по старому.
Още по темата, вижте в линка: