Втората компания, която ще работи по „ЖП Възел Пловдив” бе избрана от НКЖИ, след като обществена поръчка продължи повече от 6 месеца.  Компанията, която е била класирана на първо място на 6 април е Обединение „Геострой Лантания”, която ще работи по цялата жп мрежа в Пловдив и областта, включена в проекта, без пробива под гарата. Той бе изкаран в друга обществена поръчка, като там победител бе обединението между „Трейс груп” и „Балканика”.

Комисията на НКЖИ са класирали на първо място обединението, в което водещ партньор е „Геострой”. Фирмата е работила по редица метространции в София, като е изпълнявала и други големи инфраструктурни проекти в България.  Консорциумът е получил  96,2 точки, като е предложил цената от 132 млн. лева без ДДС и 5% непредвидени разходи при прогнозна цена от 105 млн. лева без ДДС.

На второ място е класирано обединението, спечелило поръчката за пробива – „Трейс холд груп” и Балканика. Въпреки че е дала по-ниска цена – 125 млн. лева и 5% непредвидени разходи, обединението е получила комплексна оценка от 89,4 точки.

На трето място е консорциумът „ЖП Възел Пловдив” с участници „Салчеф” АД и „ВИАС Инженеринг”. Другите две фирми са били отстранени от участие  ­- Терна” АД и „ЖП Възел Пловдив” с участници „ПСТ Груп” и ВДХ АД;

Поръчката е за железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово

Обществената поръчка включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони. Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.

В обществената поръка са включени изготвяне на технически проект, самото строителство, авторски надзор, тестови период, изготвяне на документация и приемането на обекта до въвеждането му в експлоатация.  Срокът за изпълнение е 1066 календарни дни или около 3 години.

Проектирането  трябва да бъде извършено за максимум 5 месеца, като след това са предвидени още 105 дни за приемане на документацията. Така се очаква целият първи етап да отнеме около 8-9 месеца.  Строителните работи трябва да бъдат изпълнени за около 2 години.

Модернизацията ще наложи спирането на влаковете по направленията към Асеновград, Катуница и Маноле, но възложителите от НКЖИ се стремят тези периоди да са сведени до възможно най-краткотрайни. Заради това изграждането ще бъде разделено и на четири фази.  

Има изпълнител за пробива под гарата! „Трейс” взима 89 млн. лева и решава за Бетонния мостОбединение Проект Пловдив бе определен за победител в обществената поръчка на НКЖИ