
При модернизация на жп трасетата от София до Бургас и движение със скорости между 160 и 200 км/час ще се появят нови превозвачи.
Те ще работят на принципа на лоу-кост компаниите в авиопревозите. Това прогнозира доц. Венцислав Трифонов, член на УС на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия пред телевизия "Блумбърг".
„Убеден съм в това, с колеги от автобусните компании сме говорили. Някои директно казаха -да, ние ще купим луксозни влакове, ще ги пуснем по трасето. Целта е да има по-високо качество на транспорта, комфорт на обслужването, по-висока скорост на пътуването и естествено безопасност на движението“, прогнозира той.
Доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи, смята, че тези частни превозвачи няма да имат проблеми с лицензирането и с цялостното представяне на пазара.
„Интересна новина, която остана встрани, е, че западните компании, които ще са на нашия железопътен пазар, вече са тук, в България“.
„С новото строителство, което се прави по линиите Пловдив-Бургас, София-Пловдив и всички останали, по които вървят дейности по рехабилитация, качеството се повишава по отношение на това, което извършва Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Тя повишава безопасността на превозните процеси. В развитието на жп инфраструктурата се наблюдава вкарване на нови системи, които осигуряват и повишават безопасността на движение“, смята Ананиев.
Още от категорията
Виж всички
Дарителска кампания събра над 130 000 лева за Тревненската гимназия, част от която изгоря при пожар


Акценти
Виж всички



"Разстоянието" - театър, който разтърсва душата



Бизнес вечеря с вкус от шест държави в сърцето на Пловдив

Официално: Керкез приключи с ЦСКА

Темите на Traffic News
