Бабата, която подписала договор за стоков кредит за 3100 лева, без да подозира смисъла му, вече е освободена от задълженията. За проблема сигнализира синът ѝ пред TrafficNews. Мъжът бе категоричен, че майка му некоректно е била подведена да закупи стоки по време на рекламна търговска презентация. Той обясни, че не му се дава възможност да разтрогне договора, ала към днешната дата кредитното задължение е прекратено, а стоките върнати на фирмата "Велмакс лукс". От дружеството отрекоха да са използвали неетични методи за склоняване към покупка, и категорично посочиха, че винаги ужават правото за връщане на стока в 14-дневен срок.
Отношенията между двете страни - купувач и търговец са уредени само ден, след като бе публикуван материал в медията ни, който подробно описа случая от гледната точка на сина на възрастната жена - Валентин Цветков.
Припомняме, че Валентин Цветков разказа, че майка му е била измамена със стоков кредит за 3100лв. 73-годишната пенсионерка е била получила обаждане, че печели от томбола и я поканили на презентация на прахосмукачки. Там жената била помолена да си изключи телефона и не след дълго й дали да подпише документи за получаването на прахосмукачка - обаче с още атрибути чрез стоков кредит.
"Обадих се на въпросната фирма и обявих, че искам да върна стоките, тъй като всичко е неразопаковано, а по закон има 14-дневен срок, в който може всяка покупка да бъде върната. От дружеството ме отрязаха и не получих никакво обяснение как да процедирам. Казах, че ще дойда на място в седалището на фирмата в град Пловдив, а те ми казаха, че това е невъзможно", разказва Валентин.
Според полската фирма "Велмакс лукс", която е продала стоките, твърденията на Цветков, че са му отказали връщане на покупката са неверни. От дружеството потърсиха екипа ни, за да коментират случая. От полската фирма са категорични, че никога не са задължавали хората да изключват телефоните си по време на презентации и подписване на договори. Единствено да изключат звука на мобилното си устройство, за да не пречат на презентиращия.
"Не е вярно, че звъним на хората и им казваме, че са спечелили някаква томбола. Действително се обаждаме на хората, но ги каним на презентации, на които те отиват абсолютно доброволно и на които получават подаръци за присъствието си", обясниха от фирмата.
Целта на тези презентации е да представим нашия продукт и при решение от тяхна страна да си го закупят на ясно обявени цени", разказа пред TrafficNews Илиана Василева, мениджър на фирмата за България.
Василева определи изказването на сина на "ужилената" баба като откровена лъжа. Въпреки, че нямат практика да приемат обратно стоката в централния офис, а тя се изпраща по куриер към склад със специализиран екип от хора - за майката на Валентин са направили компромис.
"Никога не сме отказвали на хората, ако са в законовия си срок и са в пълното си право да си върнат нещата и да вземат обратно парите. Учудващо е, че бабата подписа договора преди буквално 4 дни и никой не е отказал на господина да върне стоката.
Единственото, което са казали колегите е, че той не е титуляр при което Валентин е отговорил, че има пълномощно, изпратил е това пълномощно. Обаче явно колегите не са го получили по електронната поща, станало е недоразумение. След това се е обадил пак, изнервил се е и явно така се е стигнало да пише и до медиите", каза още мениджърката на фирмата за почистващи уреди.
Екипът на TrafficNews направи опит отново да се свърже с Валентин Цветков, но този път неуспешно.