Решението на ДКЕВР във връзка с издаването на двойните фактури е едно продължение на устойчивата и упорита политика на председателя на регулатора Светла Тодорова за лобиране и подкрепа на всякакви своеволия на ЕРП-тата.
Има начин да се наложат наказания дори при сегашните законодателни възможности, защото според условията за 1 месец трябва да се издава една фактура, а на практика имаме две фактури, издадени в рамките на един месец с една дата на плащане. Това е нарушение.
Комисията не предприема действия по процедурата за отнемане на лицензите на трите ЕРП дружества отново заради устойчивата политика на лакейщина на Светла Тодорова. Тази процедура е започната още февруари миналата година и вече една година няма никакво заключение или доклад затова дали има вина или не. В момента е регистрирано нарушение в областта на електроснабдителните предприятия и то би могло да бъде още едно от доказателствата в полза на това, че се нарушават лицензиите от страна на електроснабдителното предприятие на "Енерго Про".
Има и законова причина, която пречи за отнемането на лицензите. Тя се състои в несъвършенството на закона за енергетиката, но този проблем може да бъде преодолян много лесно. По отношение на правомощията на особения управител, който трябва да води дружеството в случай на отнемане на лиценз. Всичко това е поправимо и при промените, които сега се правят в Закона за енергетиката може да бъде отразено.
За да бъде повишена ефективността на ДКЕВР трябва да се предприемат 4 пакета от законодателни мерки, които да се въведат.
Първият пакет, комисията да се избира от Народното събрание и дейността й да бъде прозрачна и независима. Заедно с това естествено бюджетът й да бъде независим и да се формира от приходите от самата комисия и да не се разпределя от Министерски съвет.
Вторият пакет, това е да се предприемат действия, които да гарантират правата на крайните потребители спрямо ЕРП-тата. Това са начините за прекъсване на електрическа енергия, контрол над средствата за измерване и редица други.
Третият пакет, това са текстове, свързани с процедурата по отнемане на лицензиите и ролята на особения управител.
И четвъртият, но не по важност, въвеждането на институцията Обществен надзорен съвет и обществен съвет към комисията. Той трябва да има права: да има право на отлагателен вот на решения на комисията, да може да предлага на комисията да започва процедура за отнемане на лиценз, да може да съгласува актове и решения на комисията и годишните отчети на комисията пред Народното събрание.
TrafficNews.bg