Държавата ще противодейства на дезинформацията за еврото с близо 1,73 млн. лева. Националната приходна агенция е обявила обществена поръчка за разпространение на информационни материали в градска и извънградска среда, за да подготви гражданите за приемането на единната европейска валута.

С тези средства трябва да бъде заплатено на външна фирма, която ще бъде избрана не чрез конкурс, а чрез пряко договаряне. Тя ще има задължението да обезпечи мащабна информационна кампания като разпространи на достъпен език какви ще са ефектите от въвеждането на еврото за обществото, бизнеса и институциите. Кампанията трябва да подпомогне реализацията на мерките, разписани в Националния план за въвеждане на еврото, който предвижда информираност и плавен преход към новата валута.

Избраната от НАП фирма трябва да организира изработване, доставка, монтаж и демонтаж на различни по вид информационни носители – мегабордове, билбордове, ситилайтове и брошури и други. Изискани са още встъпителен доклад и индикативен медия план по региони и по фази от кампанията, която ще обхване периодите преди и след официалното въвеждане на еврото. 

Прави впечатление, че рекламните съоръжения ще бъдат монтирани с приоритет в столицата, а останалите големи градове, сред които Пловдив, се очаква да получат приблизително по 5 броя.

Мегабордовете например, от които са поръчани 25 бройки, ще бъдат разположени по магистрали, скоростни отсечки, входно-изходни артерии на градовете. Ще бъдат монтирани и 100 бройки билбордове в София, областни центрове, магистрали и първокласни пътища.

В големите областни градове, отново с приоритет столицата, ще има разпределени 50 броя билбордове тип „Скролери“ по ключовите локации в градска среда.

На оживени места – спирки в пешеходни зони, автогари, жп гари и летища в България ще се поставят 50 бройки ситилайтове с пояснителна информация за гражданите.

Предвидено е и брандиране на десетина превозни средства от обществения транспорт, но само извън София. Те ще бъдат облепени с фолио, а вътре в градския транспорт пътниците ще виждат стикери, екрани, банери (50 броя общо), с включено излъчване на аудио и видео съдържание. Ще се поставят и 10 реклами върху калканни стени някъде из страната.

Министерство на финансите трябва да одобри визията и посланията на материали преди да започне монтирането им. Всички разходи по изработка, доставка и инсталиране са за сметка на фирмата изпълнител. Предвидено е да се прави ротация на рекламните материали през определен период. Медия планът следва да бъде съобразен със следните ключови периоди - 100 дни до въвеждане на еврото, 30 дни до въвеждане на еврото, 1 седмица до въвеждане на еврото и съответно – 1 месец след въвеждане на еврото и 2 месеца от въвеждане на еврото.

В поръчката на се посочени конкретни цени, които държавата е готова да даде за единична бройки на различните рекламни материали (мегаборд, билборд, рекламна брошурка и др.), казва се единствено, че максимумът, който ще плати, е 1 728 000 лв. с ДДС. Срокът за получаване на оферти или на заявления за участие от фирми е 25 юли 2025 година. 

Повече за еврото може да научите на официалния правителствения сайт – Evroto.bg


Водеща снимка: Илюстративна