Правилата за паркиране срещу 15 лв. такса, предложени от администрацията за обсъждане, са неясни, непълни и ще предизвикат много конфликти сред хората. Това е мнението на председателя на ППГОС „Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева по повод на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба за реда и условията за издаване на разрешение за ползване на място общинска собственост.
В промените на нормативния акт не се посочва какви точно терени ще се предоставят за платено паркиране – общинска частна или общинска публична собственост, междублокови пространства, места, отредени за зелени площи, но превърнати в паркинги, или части от улици. Указано е само, че разрешение за ползване на паркоместо без гараж ще се издава съгласно проект за благоустрояване на общинския терен, одобрен от главен архитект на района и реализиран от районната администрация.
Ако под тази завоалирана формулировка се имат предвид паркинги, би било уместно това да се конкретизира, за да не се заблуждават хората. Не е уточнено и какво се подразбира под благоустрояване – заравнена с багер пръст пред жилищния блок, терен с настилка от чакъл или асфалтирано пространство с улично осветление.
От допълненията в Наредбата не става ясно как ще се предоставят местата за паркиране - с конкурс, на търг или по втори начин, както неведнъж се е случвало с преместваеми обекти и в частност с гаражите. Ако пред жилищен блок има „благоустроен общински терен“ за 10 места, а кандидатите са 30, на какъв принцип ще се издават разрешения? Липсват разписани ясни правила, които да гарантират справедливото разпределение между собствениците и спокойното им ползване.
Предложените правила не дават отговор на още един съществен въпрос – по какъв начин гражданите, получили паркоместо, ще си го пазят. Колчета ли ще слагат, скоби ли, знаменца или всеки ден ще викат паяк, каквито варианти бяха споменати в община Пловдив.
По същия начин, както и по отношение на гаражите, за паркиране на открито няма икономическа обосновка на базата на какви разходи се формира предложената месечна такса в размер на 15 лева.
В случая обаче процедурата трябва да се прецизира от юридическа гледна точка, като много детайлно и подробно да е ясно и разбираемо разписан в Наредбата редът и начинът за предоставяне на места за платено паркиране, за да няма различни тълкувания от отделни общински органи, които я прилагат, а и притеснения сред хората, коментира Дани Каназирева.
Важен въпрос е за какво ще се разходват 15-те лева, които община Пловдив предлага да се събират от гражданите. Групата на „Съюз за Пловдив“ винаги е настоявала постъпленията от паркиране да отиват в специален фонд и да се реинвестират в подобряване на услугата и инфраструктурата за паркиране. Само по този начин проблемите ще се решават в дългосрочен план, с ясна концепция и отчетност при разходване им и най-важното съгласувано с хората по райони, а не на парче.
TNS.bg
Още от категорията
Двойно повече са случаите на домашно насилие, от началото на годината 18 жени са починали у нас