Пловдив е част от провеждащото се в момента Международно туристическо изложение ITB-Берлин 2018.

В туристическата борса, която е една от двете най-големи в Европа, България участва за 50-ти път. Германия е в топ 3 на водещите пазари за входящ туризъм за България. През 2017 г. германските туристи у нас са повече от 870 хил. и нарастват с 5,3 на сто спрямо година по-рано. В периода на изложението 7 - 11 март 2018 г, Община Пловдив има свой собствен рекламно-информационен деск в рамките на Националния щанд на България, заедно с представители на туристическия бранш и на общините Варна, Бургас и Самоков.

Представянето на Пловдив е ориентирано към разкриването на нови възможности и акценти в туристическия продукт на града, с фокус върху културно-историческия туризъм. На щанда желаещите могат да получат информация за новите забележителности на Пловдив - Улицата на занаятите и къща Клианти в Стария град. Голям е интересът на посетителите към квартала на творческите индустрии "Капана", както и към богатия и разнообразен списък на многобройните събития от Културния календар на Пловдив. Особено внимание още в първите дни на изложението предизвика и предстоящото X-то юбилейно издание на Международната среща по туризъм. Тази година акцентът в програмата й ще бъде насочен към представянето на археологическите разкопки и реставрацията на мозайки.

Общо през миналата 2017 година в ITB Берлин са участвали над 10 хил.  изложители от 180 държави. Посетителите са били 160 хил., от които 100 хил. са професионалистите. Прогнозите на организаторите са, че през тази година форумът ще привлече още по- голям интерес и това е един от начините България и респективно град Пловдив да се рекламират като туристическа дестинация, не само през германските професионалисти и любители, но и пред представители на държави от цял свят.