Освен големия брой изгодни и дългоочаквани покупки по време на кампанията „Черен петък“, има повишен риск от нелоялни практики от страна на търговците, предупредиха от Комисията за защита на потребителите. Когато тази кампания навлезе в България хората са купували главно техника и дрехи. С годините това се е променило и днес в рамките на тази инициатива всеки може да се възползва от по-изгодната цена и на телекомуникационни услуги и билети за събития, самолетни билети и най-различни стоки. Това обаче крие и рискове.
Константин Арабаджиев от КЗП предупреди, че един от често срещаните капани по време на кампанията „Черен петък“ е да бъдеш обвързан с неизгоден договор: „Трябва да внимаваме в определени случаи да не ни обвържат с договори, които са неизгодни за нас. Например, да подпишете договор за по-дълъг период от време, за да можете да се възползвате от съответното намаление.“ Той каза още, че е важно да се четат внимателно условията, защото има търговци, които се опитват да ограничат някои от дадените по закон права на потребителите. Например, на рекламация в случай на дефект или на отказ от онлайн покупката в 14-дневния срок.
От Европейския потребителски център в България припомнят, че правото да върнеш една стока в 14-дневен срок, да направиш рекламация и да се възползваш от гаранцията, в случай че стоката се развали, са права, които имаме почти във всички случаи, когато пазаруваме онлайн. Изключение правят много малък кръг от стоки, като например храна, бельо, резервация на хотел или самолетен билет.
За по-голяма сигурност е важно да проверяваме внимателно от кой сайт пазаруваме и дали в него има контакти за обратна връзка, защото понякога се оказва, че интернет страницата е фалшива.
Още от категорията
Хладен и облачен ден в Пловдив, максималните температури едва ще достигнат 10 градуса