Шофьорът, който вече е с предявено обвинение, е бил под въздействието на райски газ, твърди негов братовчед. Той разказа, че му е дал колата, защото неговата е била в сервиза. А преди да тръгне, той му е обещал да кара бавно.

„Той ме помоли да му услужа с моята кола, за да може да отиде да се види с някакво момиче….. Казах му „окей“ и в 12 часа се разделихме“, разказва Петър Георгиев.

Виктор взема колата, в нея се качват бившата му приятелка, момче и момиче. В ръцете им според Петър е имало и флакон с райски газ.

Минути след полунощ автомобилът прелита по булевард „Константин Величков“ и удря автобуса.

„Според мен явно е бил под влиянието на този балон, защото на клипчета се вижда, че той не е могъл да спре“, коментира Петър.

„Като цяло Виктор не е такова момче, той е бедно, скромно, тихо момче“, допълва той за БТВ.

Според експерти няма как да се докаже дали Виктор е използвал райски газ, това обаче би могло да повлияе на обвинението му.

Мощния автомобил е на лизинг. В понеделник е трябвало нотариално да бъде прехвърлен на Николай. Това няма да се случи, защото колата вече е веществено доказателство. Утре предстои градската прокуратура да поиска задържане на 21-годишния шофьор под стража, на когото вече е повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост.

Все още не е разпитано едно от момичетата от автомобила, заради тежкото му състояние.

Борислав Попов минава покрай мястото на инцидента.

 „Помислих първоначално, че е някаква каскада – че се снима някакъв филм. После се замислих, че има много линейки и пожарни“, коментира той.

Като автомобилен състезател той е виждал често катастрофи -  сравнява видяното с тероризъм.

„Ако ти се движиш със 100 км/ч и светне червено - да предположим, че до трамвайните релси може да спреш. Но с такава висока скорост няма никакви намерения да завие и да намали“, коментира Борислав Попов.

Често негови познати, които са взели книжка наскоро, го молят за уроци. И сравнява курсовете за шофьори у нас и в Германия - развиката в часовете за обучение е почти двойна.

"Минимум 5000 километра трябва да има един водач зад гърба си. Минимум 5000-7000 хиляди километра, за да може все пак той да е адекватен на пътя", смята Владимир Тодоров от Асоциация на пострадали от катастрофи.

И двамата са на мнение, че трябва да ма ограничение в мощността на автомобилите, които могат да управляват новите водачи. 

 

Собственикът на колата ковчег от мелето в София: Не познавам Виктор, дадох колата на друг човекЧасове преди фаталната катастрофа Илиев е бил глобен от СДВР

Бащата на Сияна за вчерашното меле с автобус в София: По нищо не се различава от случая с детето миКак човек, който не може да прочете закона взима книжка, заяви Николай Попов

Уважаван лекар от Сирия е загиналият при ужасяващата катастрофа в София

Близък на загиналия в жестоката катастрофа в София лекар: Избягал от войната, ще остане завинаги тукВойната по пътищата трябва да бъде спряна, категоричен е кметът на столичния район "Изгрев"