Сектор “Български документи за самоличност” към ОДМВР Пловдив обслужва българските граждани, регистрирани по постоянен адрес на територията на област Пловдив, състояща се от осемнадесет общини които включват 17 града и 198 села. По данни на Главна дирекция ГРАО към 15 декември 2019 г. населението на областта възлиза на 746 хил. жители, като 385 хил. от тях са регистрирани в областния град.
През настоящата година 88 000 души от областта ще трябва да подновят личните си карти. Тогава изтича срока на валидност на 77 000 паспорта и 55 000 свидетелства за управление на МПС.
С цел улесняване на административното обслужване, избягване на натрупване на хора и загуба на време при обработката на подадените заявления от сектор БДС съветват гражданите да не изчакват изтичането на крайния срок на валидност на документите си и да се възползват от възможността за тяхната предсрочна подмяна.
Жителите на Пловдив и областта могат да направят това по-рано- в началото на годината - през месеците януари, февруари и март, когато изтича валидността на по-малък брой документи и когато натоварването на звената БДС традиционно е по-малко, за да се избегне образуването на опашки и продължителното чакане.
Очаква се най-натоварен да бъде периода юли – август, когато се прибират в страната българските граждани, пребиваващи постоянно в други държави. Натоварен период ще бъде и края на годината ноември – декември 2020 година, когато изтича валидността на най-голям брой лични карти и паспорти.
В зависимост от разпределението на населението в различните населени места и общини най-натоварени (с най-големи жилищни райони) са звената БДС към 01, 05, 06 РУ – Пловдив и РУ – Асеновград. За улеснение на гражданите и за получаване на равномерно натоварване на звената БДС заявления за издаване на лични документи- лична карта, паспорт и СУМПС с обикновена услуга (до 30 дни), може да се подават във всяко районно полицейско управление и в сектора на ул.“Волга“ 70, ако постоянния адрес е на територията на област Пловдив, независимо от това в кой район или населено място е конкретния постоянен адрес на подалия заявление за смяна.
Получаването на готовите документи ще се извършва в звената, където са подадени заявленията. Заявления за документи за самоличност - лична карта и/или паспорт- БЪРЗА УСЛУГА (3 работни дни) се приемат в 01, 02, 03, 04, 05 и 06 РУ Пловдив. Сектор “Български документи за самоличност” приема Заявления за издаване на документи за самоличност (лична карта и/или паспорт) ОБИКНОВЕНА, БЪРЗА И ЕКСПРЕСНА УСЛУГА ( 8 работни часа).
Мерки които се предвиждат за улеснение на гражданите:
Работното време на звената БДС към районните управления и сектор БДС към ОДМВР Пловдив ще бъде удължавано в зависимост от натоварването. При необходимост ще се работи извънредно и съботните дни;
Ще се осигури възможност за организиран прием на заявления за издаване на лични документи на място в институции, ведомства, големи предприятия и др. от мобилни екипи при заявено желание от тяхна страна
Възможно е подаването на заявление за издаване на документи по електронен път чрез интернет на сайта Електронните административни услуги на МВР (https:\e-uslugi.mvr.bg) за гражданите които притежават квалифициран електронен подпис. Подробните условия за ползването на услугата са описани на сайта.
Още от категорията
ЕК: Инфлацията в България спада, но бюджетният дефицит расте