През май и юни или около една трета от летния сезон няма да се движат влакове по подбалканската линия между София и Бургас през Карлово. Причината са започналите ремонти в отделни участъци от нея, като за около 60 дни се очаква движението да бъде напълно прекъснато.
"Ще се затвори за рехабилитация отсечката между гарите Стряма и Клисура, заедно с 9-и тунел по нея", съобщи шефът на НК "Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев, цитиран от "Монитор". По думите му времето е синхронизирано с плановите спирания на работата на заводите около Златица и Пирдоп, които са най-големите товародатели на железницата. В периода на затваряне на отсечката ще се довърши и започналата от миналата година рехабилитация на трасето между гарите Клисура и Христо Даново.
Ламбрев обясни още, че ремонтите по Подбалканската линия се налагат заради станалите аварии по нея, включително и излизане на влак от релсите.
Според шефа на НКЖИ след обновяването на отсечките от линията влаковете по тях ще могат да се движат със 70 км/ч. Причината е, че радиусите на завоите са много малки и не позволяват композициите да се движат по-бързо.
Зачестилите ремонти по линията към морето през Карлово доведе до срив на пътниците по тази дестинация. За това в момента влакът със задължителна резервация от София за Бургас, известен повече като експрес "Чайка", пътува само в петък, а в обратна посока - единствено в събота. Обяснявайки проблема транспортният министър Ивайло Московски каза в парламента, че през миналата година влакът е ползван ежедневно от едва 122 пътника, като от началната до крайната гара са пътували само двайсетина души.
Управителят на БДЖ "Пътнически превози" Димитър Костадинов обеща, че след края на ремонтите по линиите експресът между София и Бургас през Карлово ще се движи всеки ден. По думите му след като влакът започне да си спазва разписанието пътуващите с него ще се увеличат многократно.
TNS.bg