БДЖ промени разписанието на пътническите влакове по 11 линии в страната. По част от трасетата започнаха да се движат само автобуси. По други броят на композициите беше намален.

В разгара на големите летни пътувания държавните железници признават, че не могат да превозват пътниците безпроблемно. Част от локомотивите, които обслужват 560-те влака, отиват на спешен ремонт. По този повод се появифа доста коментари в медиите, които очевидно са предизвикали сегашния отговор на холдинга. Ето го и него без редакторска намеса:

Във връзка с тенденциозни коментари по повод временно спиране на влакове на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД заявява своята позиция:

БДЖ – Пътнически превози” ЕООД не е предприело отмяна на влакове, а само временни промени в разписанието на някои от тях. Последните капиталови ремонти на локомотиви на БДЖ са извършени в периода 1993 г. – 1996 г. като през 2002 г. е закрит и последният завод за ремонт на локомотиви в България. Въпреки това дружеството се ангажира със спешни ремонти на локомотивния парк, гарантиращи спазването на разписанията от 15-и септември 2016 г.

От началото на кризата и заплахата от фалит, финансовото състояние на БДЖ никога не е било по-добро от днес. „БДЖ – Пътнически превози” и „БДЖ – Товарни превози” отчитат положителен финансов резултат за първото шестмесечие на годината. В резултат от преструктурирането и оздравяването задълженията към банките кредитори са намaлени с 400 млн. лева. Реформите ще продължат до пълното възраждане на БДЖ.    

По повод на спортната дейност на БДЖ уточняваме следното:

Футболният клуб „Локомотив БДЖ” е отделно от БДЖ юридическо лице с нестопанска цел. Финансирането му се осъществява изцяло чрез спонсорска дейност и няма нищо общо с финансите на БДЖ. Отборът е съставен изцяло от служители и работници на отделните дружества в „Холдинг БДЖ” ЕАД. Ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД ще продължи да насърчава развитието на работническия спорт, така както се прави в цивилизования свят.

Още новини ТУК

TrafficNews.bg