Плодове и зеленчуци, отглеждани от земеделски производители от цяла България, достигат до все повече пазари в Европа през търговската мрежа на Lidl. За първите шест месеца на годината, износът на плодове и зеленчуци от български доставчици се е удвоил, като от Лидл България очакват тази позитивна тенденция да се запази. Качествени български малини, патладжани, дини, череши, тиквички, сливи и краставици намират пазар както в обектите на веригата в България, така и в държави като Гърция, Чехия, Унгария, Румъния, Литва и Латвия.
Сред партньорите на Лидл България, които реализират успешен експорт през първото полугодие, е фирма „Русев и Русев син“ ЕООД, която повече от десет години предлага на клиентите на търговската верига плодове и зеленчуци, отглеждани от земеделски производители от цялата страна. Безопасността и качеството са от първостепенна важност както за тях, така и за Лидл България.
“През годините коректността в съвместната работа с Лидл България ни позволи да гарантираме сигурност и възможност за развитие на земеделските стопани. Благодарение на това партньорство, започнахме да обръщаме по-голямо внимание на качеството, да следим и контролираме остатъците от пестициди в плодовете и зеленчуците“, коментира Русалин Русев, собственик и управител на „Русев и Русев син“ ЕООД. Той споделя, че компанията застава зад всички производители, с които работи и ги подпомага във връзка със сертификация по GLOBAL G.A.P, както и им оказва съдействие при заготовка на продукцията и реализацията й както в националната мрежа от обекти, така и на множество европейски пазари, където Lidl присъства.
Благодарение на партньорството с Лидл България, българските производители постигат ежегоден ръст на продажбите, който им позволява да инвестират в техника, машини и бази за опаковане и съхранение. Днес до складовете на Lidl достигат широка гама от свежи плодове и зеленчуци, някои от тях целогодишно – листни зеленчуци, пресен лук, зеле, моркови, чушки, патладжани, тиквички, броколи, царевица, цвекло и други. “Ежедневно се стремим да докажем, че българските плодове и зеленчуци са не само конкурентни на вносните, а и по-добри”, подчертава управителят на „Русев и Русев син“ ЕООД.
С подкрепата на Lidl, българските доставчици демонстрират устойчив успех и на международните пазари. Над 47 млн. лв. е експортният оборот, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за периода януари-юни 2024 г. Износът бележи ръст от 11,6% спрямо същия период на миналата година. През първата половина на 2024 г. съвместно с Lidl своя продукция са изнесли общо 36 български компании в 27 държави. Най-голям е оборотът, реализиран с нашите съседи – Румъния с 16,2 млн. лв., следвана от Гърция с оборот от 12,7 млн. лв. На трето място е Германия, където износът достига 4,7 млн. лв., а след нея се нарежда западната ни съседка Сърбия с 3,1 млн. лв. Сред останалите водещи пазари по експортен оборот за първата половина на тази година са още Унгария с 2 млн. лв., Хърватия с 1,5 млн. лв, Полша с 1,2 млн. лв, Словакия с 1,1 млн. лв., Чехия с 1 млн. лв. оборот и Италия с 0,7 млн. лв.
Сред най-изнасяните продукти за първото полугодие на настоящата година са редица млечни изделия като биволско и овче кисело мляко, айран, грил сирене, каймак, овче и биволско сирене, както и някои ориенталски тип сирена – Топика, Бурмалъ и Чечил, което се приема особено добре на немския пазар.
Успехът на българските производители на международните пазари е резултат от целенасочения стремеж на Lidl да създава устойчиви и дългогодишни партньорства, като осигурява на своите доставчици възможности за развитие и реализация не само у нас, но и зад граница. С подкрепата на Лидл България във всички етапи на съвместната работа, българските доставчици имат възможност да разширяват производството си, да внедряват иновации и да подобряват качеството и асортимента на продукцията си. Благодарение на експертната помощ на Лидл България, продукцията на българските производители отговаря на всички международни стандарти за качество и удовлетворя очакванията на все повече потребители в чужбина.
Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители успешно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.
Още от категорията
Радев: У нас отново ще се обучават виетнамски пилоти