400 лева за пазар по време на Черния петък. Толкова средно са похарчили хората, които вчера обсадиха големите магазини в преследване на намаления.
Търговците обещават намаленията да продължат и следващата седмица, а пред моловете има дълги опашки от автомобили и ден след големите промоции.
„15 са случаите на конкретни нарушения, но част от проверките все още не са приключили. Тяхната цел е да установят дали старите цени на стоките са прилагани, така както изисква законът. Срещат се и типичните за минали периоди нарушения в, слава Богу, не голям обем. Тоест, не навсякъде намаленията са реални, не навсякъде се обявяват коректно за кои стоки се отнасят. Може да се окаже, че е анонсиран голям процент, а когато влезете в магазина, се оказва, че едва за няколко стоки важи този процент. Информацията от това проучване посочва, че българинът заделя 400 лв. Това е една доста солидна сума, която може да го прави съпоставим със средностатистическия италианец”, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителя, предава Нова тв.
По данни на един от най-големите сайтове за онлайн пазаруване у нас, само през първата половина на деня в петък клиентите са похарчили около 25 милиона лева. Това е с близо 20% повече в сравнение с миналата година.
Поръчаните онлайн продукти са 185 000. Сред най-търсените от потребителите стоки са малките домашни електроуреди, детските играчки, телевизорите и мобилните телефони, както и козметичните продукти.
А колко време прекарват европейците в пазаруване? Изследване, проведено в няколко страни, поставя на първо място германците. Те прекарват 35 минути дневно в обиколки по магазините. След тях се нареждат жителите на Холандия и Великобритания, които също отделят повече от 30 минути на ден. На дъното на класацията е Румъния - хората там пазаруват едва 17 минути дневно. В изследването не са посочени данни за България.