На косъм от инцидента - така пловдивчанка описа ситуацията, в която тя и детето ѝ са били засечени от автобус, движещ се по линия 4, на пешеходна пътека, като нарушението за малко не е довело до фатална развръзка. 

По нейните думи, отнемането на предимството е станало в района на училище "Черноризец Храбър" в ЖР Тракия, когато тя и детето ѝ са понечили да пресичат на зелен светофар на кръстовището на ул. "Свети Княз Борис 1-ви Покръстител" и ул. "Съединение".

В този момент автобусът е предприел ляв завод, засичайки пешеходците, докато те са били по средата на пътното платно, на пешеходна пътека, при разрешителен сигнал за тяхно преминаване.

Според жената шофьорът сериозно е застрашил живота на нейното дете и само навременната и реакция е предотвратила инцидент.

"До кога ще търпим нагли и безотговорни хора на улицата, които са заплаха за обществото", пита майката. И вероятно с право, тъй като единствено превенцията, съобразителността и спазването на законите и правилата за сигурност биха могли да ни защитят от черната статистика. 

Майката се закани да подаде официално жалба към фирмата превозвач "Хеброс бус". Наш репортер също изпрати сигнал, тъй като от автобусното дружество отказаха да дадат позиция по казуса в устен вид.

Обновена: След писмено запитване от наша страна, от фирмата превозвач отказаха категорично да дадат и писмено становище. 

"По въпросния сигнал не сме били свидетели на случката, всеки може да снима един автобус, спрял на спирка и да напише каквото желае, където желае. За нарушения на правилника за движение по пътищата има компетентни органи, които имат право да санкционират нарушителите", обясниха от Хеброс бус.

"Лицата, които желаят да сигнализират за нередности могат винаги да го направят при нас като подадат писмен сигнал на електронната ни поща или в централния ни офис – контактите ни са публикувани и общо достъпни", написаха още от дружеството и посочиха, че не желаят да си комуникират през медии. 

Това обаче нито обяснява настоящия казус, нито спомага за целите на средствата за масова информация. В много от случаите хората настояват инцидентите с градския транспорт да станат публично достояние, тъй като засягат огромен процент от гражданите и често биха могли да послужат като превантивна мярка. Те са обезверени и от така наречените "вътрешни проверки". Пореден случай отминава, а дали има виновни, дали има наказани - остава вън от публичното поле.