
Самоизключване на двигателя на самолета в полет поради липса на гориво, това е посочено като основна причина за падането на малкия селскостопански самолет в оризова нива край Мало Конаре на 6 юли 2018 година. С това заключение излезе Специализираното звено за разследване на авиационни събития в свой доклад.
Малко над година след инцидента, разследването приключва. Според данните от него самоизключването заради липса на гориво се дължи на недостатъчния контрол от пилота на наличното гориво и на зареждането с достатъчно гориво при подготовката за полета.
Като съпътстваща причина е посочено непълното и неточно изпълнение на изискания по отношение на осигуряване на нормално функциониране на горивомерите.
Припомняме, че авиоинцидентът стана на 6 юли миналата година по време на полет за торене на оризови насаждения с карбамид.
Малкият селскостопански самолет PZL M18 “DROMADER”, управляван от 67-годишният Йосиф Христов, изпълнява полета от летателна площадка „Цалапица“. Около 12:56 при лек завой с изкачване на височина 30-35 m двигателят се самоизключва и самолетът почва да пада. Според пилота той е предприел принудително кацане на избрана от въздуха площадка - оризова нива. След опирането самолетът капотира и спира по гръб в нивата. Според Йосиф Христов, който е пилот от над 30 години, това се е случило заради напоения с вода терен на оризището. Пилотът напуска кабината, която частично е под вода, но той самият е без сериозни наранявания.
След анализирането и заключенията за паричните на инцидента от Спецзвеното за авиоинциденти излизат и с препоръки за осигуряване на безопасността на полетите. Сред тях са въвеждане на ново правило при извършване на преглед на летателната годност, а именно да се изиска наличие червена индикаторна линия, която да маркира калибрираната нула на двата горивомера.
Фирмата, собственик на самолета "ЕМИ-ЕР" ЕООД, е посъветвана да проведе двучасов семинар с летателните си екипажи на тема „Определяне на необходимото количество гориво за изпълнение на характерни полетни задачи“. Има и изисквания за по-детайлен контрол на техническите карти за изпълнение на 100 летателни часа, както и за обслужването на самолетите.
Предстои Специализираното звено за разследване на авиационни събития да се произнесе през следващите месеци с доклади за последните няколко авиокатастрофи през 2019 година, които отнеха живота на няколко души.
Още от категорията
Виж всички
Мечка се разходи по улиците на Ловеч


МВнР привика руския посланик заради дроновете в Полша
Акценти
Виж всички
МВнР привика руския посланик заради дроновете в Полша







Кошмарни задръствания в Пловдив в първия учебен ден СНИМКИ
