700 000 зрители са проследили директно откриването на Европейска столица на културата от прякото предаване на БНТ и онлайн излъчването в интернет, обявиха от фондация „Пловдив 2019“, пише PlovdivTime.bg.
Събитията през целия откриващ уикенд също са се радвали на огромен интерес от публиката. 5000 посетители са влезли да разгледат изложбата с творби на Кольо Карамфилов в Градската галерия, 4500 пловдивчани и гости на града са изгледали огненото шоу на Пеещите фонтани непосредствено след официалната церемония, концертите в Стария град също са се радвали на огромен интерес от близо 2000 човека. 1500 посетители са видели изложбата „Дим. Истории за тютюна“ в СКЛАД, а тя продължава до март. 1100 почитатели на българското кино са се насладили на прожекциите на български заглавия, детски ленти и документалния филм за Йордан Радичков, прожектирани в Lucky Дом на киното. Повече от 700 човека са видели изложбата за Радичков в Мексиканската къща, само за ден интерактивната експозиция на Музейко е посетена от 700 деца и техните родители.
От фондацията изказаха благодарността си към всички участници в откриващото събитие и подчертаха, че то е имало голям медиен отзвук с над 4850 публикации в български и световни медии.
За нито една от тях не сме плащали , уточни изпълнителният директор Кирил Велчев.
Повече от 1500 доброволци са се включили с различни дейности в подкрепа на Европейска столица на културата. Те са били на възраст от 7 до 80 години, имало е и 50 чужденци, пристигнали под тепетата от Италия, Япония, Германия, Холандия, Дания, Гърция, Испания Франция.
На специална церемония в СКЛАД ще изразим признателността си към тях с връчването на благодарствени дипломи, обяви артистичният директор Светлана Куюмджиева.
През февруари програмата на Европейска столица на културата ще предложи премиерата на спектакъла „Одисей“ на Пловдивския театър на 27 февруари. През програма „Партньорства“ на фондацията с Операта, Народната библиотека, Етнографския музей деца от училища в Столипиново ще влязат в културните институции. Проектът е част от съвместната инициатива с общината „Всички заедно за по-добро образование“.
Дъждът над Пловдив ще събуди за живот невидими графити с поезия в рамките на проекта „Европа в капки поезия“, а на 14 февруари италиански артисти чрез онлайн акция ще направят любовна карта на града. Ще започне курс по паневритмия, а U PARK галерия ще бъде домакин на проекта „Приказката в мен“. Ще започнат и събития в други градове на България, чиято цел е да популяризират Пловдив като Европейска столица на културата, разказа Куюмджиева.
От фондацията обявиха още, че след откриването интересът от бизнеса за партньорство е засилен. Нов партньор на „Пловдив 2019“ е ЕВН, но какви са параметрите ще стане ясно тепърва.
Още от категорията
Откриха кучето на изчезналия 13-годишен Ники от Конаре