240 000 чуждестранни туристи са посетили и пренощували в Пловдив от началото на годината. Това сочи статистиката на общинско предприятие „Туризъм“ за първите 6 месеца на годината. 18% е регистрирания ръст на реализираните нощувки в града под тепетата, а посещенията в музеите са се увеличили с 58%.

Три пъти повече са туристите, посетили Пловдив, в сравнение с миналата година. Традиционно, най-много са от Турция. Следват груповите и индивидуални посещения от Израел, Гърция, Италия, Германия и Франция. Ръстът при българските туристи е 10%.

„Всичко това се дължи на добрата рекламна кампания от страна на Общината, на бизнеса, на културните оператори, както и на хората, които работят за това Пловдив да е наситен от мероприятия през цялата година“, категорична е зам.-кметът по култура Амелия Гешева.

Ролята на добрата рекламна кампания подчерта и Виделина Гандева от общинско предприятие „Туризъм“, цитирана от Дарик. Повече от 20 публикации в Западна Европа и филм промотират града под тепетата.

Най-посещаваните места в Пловдив традиционно са Старият град, Римският стадион, Античният тетатър, Малката базилика и арт кварталът Капана. Рекордьор е Етнографският музей с 31 200 посещения, следва го изцяло реконструираният Природонаучен музей с 22 хиляди. Само за дните на отворените врати преди официалното откриване на сградата 3D планетариумът в музея бе посетен от над 5000 души.

"Туризмът в Пловдив е пряко свързан с културния календар на града", счита зам.-кметът по култура Амелия Гешева. Интересните събития, които ще привлекат още десетки хиляди туристи в града, предстоят. Между тях са „Сцена на кръстопът“, фестивалът на Кукления театър „Двама са малко, трима са много“, концертите на Античния театър, Есенният салон на изкуствата и Празниците на Стария град.

Още новини ТУК

TrafficNews.bg