50 000 пътници на ден ще превозва бъдещото разклонение на метрото в София, което ще минава през квартал "Слатина". Това става ясно от изчисления на експерти, които са част от доклада за подготовка на промяна на Общия устройствен план на столицата.
Той трябва да бъде гласуван от общинските съветници днес, а измененията в главния план на столицата включват две бъдещи разклонения на метрото.
Бъдещото разширение на третата линия на метрото, която в момента се строи, предвижда 6 км трасе с 6 станции. Те ще са при Военната академия, при 31-о училище, при 93-о СОУ "Ал. Теодоров - Балан", на кръстовището на улиците "Гео Милев" и "Иван Димитров - Куклата", на кръстовището на булевардите "Асен Йорданов" и "Шипченски проход", до зала "Арена Армеец" и на кръстовището на бул. "Цариградско шосе" с ул. "Проф. Петър Мутафчиев".
Другото разклонение пък е на първата линия на метрото от Бизнес парка до Симеоновския лифт. Планира се удължаването ѝ с 2 км трасе и 2 метростанции. Така ще се осигури обслужването на "Младост 4" и ще се осигури връзка с Витоша.
"Вече подготвяме проекта за разширението на третата линия през "Слатина". Освен за него по Оперативна програма "Транспорт" имаме осигурено финансиране и за продължението на линията от бул. "Вл. Вазов" до квартал "Левски Г" с 3 км трасе и 3 метростанции", обяснява пред "24 часа" и шефът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.
Къртицата рови по До дни ще излезе при бъдещата метростанция при Театър
Строителството на двете продължения ще стартира след 2021 г., тъй като за общо 9-те км нови метротрасета ще се кандидатства за финансиране през следващия програмен период.
За изграждането на участъка от Военна академия до "Цариградско шосе" ще са нужни 4 години, а за трите метростанции до кв. "Левски Г" - 3 г.
Засега не е ясно дали връзката на метрото от Бизнес парка до Симеоновския лифт ще бъде финансирана през следващия програмен период.
Иначе сега се строят 12 км метро. Третата линия ще свърже кварталите “Овча купел”, “Горна баня” и “Хаджи Димитър”. Тя ще е готова изцяло в началото на 2020 г., но трасето ще бъде пускано на етапи.
Първо, тази есен ще бъдат пуснати 5 метростанции - при пазара на “Красно село”, булевардите “България” и “Гешов”, ВМА, НДК - там ще е връзката с втората метролиния, и Попа.
След това - през декември, ще бъдат пуснати още 3 станции - при Орлов мост, където ще е връзката с първата метролиния, до театър “Зад канала” и на бул. “Вл. Вазов”.
Последно ще заработят 4-те станции в кв. “Овча купел” - в началото на 2020 г. На последната станция, която е на Околовръстния път при кварталите “Овча купел” и “Горна баня”, се строи и малка жп гара за пътуващите по линията София - Перник.
Общо цялата трета линия ще обслужва около 214 000 пътници дневно. Така метрото ще вози всеки ден над половин милион софиянци.
Още от категорията
16-годишно момиче пострада при катастрофа на АМ „Тракия"