Отрицателни са кръвните проби на шофьора, прегазил двамата младежи на пешеходна пътека на булевард "Сливница". Днес коментар за смъртоносното пътно произшествие е дал и адвокатът на 18-годишния младеж, предизвикал катастрофата.
Това е поредният трагичен случай с млади хора, който допълва черната статистика на МВР. Отново дневен ред е темата как да бъде спряна войната по пътищата. Днес стана ясно, че кръвните проби за алкохол и наркотици на 18-годишния шофьор са отрицателни. Очаква се утре съдът да реши каква мярка за неотклонение ще бъде наложена на шофьора. Той е с повдигнато обвинение за причиняване на смъртта на двама пешеходци по непредпазливост.
Неговият адвокат заяви днес, че момчето няма спомен за голяма част от събитията станали във фаталната нощ. Той твърди, че е бил заслепен от насрещно движещите се автомобили и не видял пресичащите младежи. Техническа еспертиза по делото трябва да отговори на въпроса защо спирачният път е бил толкова дълъг.
"Първият му спомен е от това, че е чул и видял, че в предното му стъкло се удря нещо в него, самият шум от сблъсъка на телата на пешеходците с колата. Със сигурност не е успял да види пешеходците как са преминавали пред колата. Усетил е в последния момент удар и след този удар се е блъснал в стълб или крайпътно дърво, което се уточнява. Не си е гледал скоростомера. Всеки един отговор на въпроса каква му е скоростта на движение от който и да било се явява спекулация с фактите, защото мнение могат да дадат само експертите, които ще изготвят заключението", каза пред БНТ Димитър Марковски - адвокат на обвиняемия.
Тази вечер от 19 часа на мястото, където загинаха Явор и Ани отново ще има бдение в тяхна памет. Хората в квартала разказват, че отсечката е опасна, тъй като вечер някои шофьори карат изключително бързо. Исканията са повече полиция повече камери. Случаят предизвика дебати и в Столичния общински съвет.
Общинарите настояват да разберат какво е направило МВР до момента за намаляване на катастрофите в столицата и какви мерки ще бъдат предприети оттук нататък. Искат и удвояване на патрулиращите пътни полицаи.
"Няма да се уморя да повтарям, че е невъзможно 15 патрулни екипа да следят за реда по улиците в Столичната община, които са с дължина 3900 км", обясни Георги Георгиев, председател на Столичен общински съвет.
Общината е поставила в града 32 табла за скорост. Информацията от тях се предоставя на МВР.
"За 6 месеца сме изпратили стотици файлове и инфорамация за данни за конкретни нарушения
Изпращат се, за да могат екипите на "Пътна полиция" да организират хайките така, че да има контрол", коментира Георгиев.
За повече контрол и обезопасяване на участъка настояват и живеещите около мястото на катастрофата на бул. "Сливница" от вчера. Конкретните им искания - да бъдат поставени повече камери.
"В София е абсолютен мит, че има камери за контрол на скоростта. Огромната част от камерите в София са просто за наблюдение, но не и за контрол на скоростта", заяви Георги Тодоров.
Хората апелират на мястото на катастрофата да бъдат поставени пешеходен надлез и легнал полицай, но от общината са скептични."Наредбата забранява, ако има светофарна уредба, да има такива неравности", обясни инж. Ангел Джоргов, заместник-кмет по строителство в СО.
Трябва да се инвестира и в изграждането на полигон, където младите шофьори да придобият повече умения, коментират експерти.
"Не искам да прозвуча грубо, но не знам колко милиона намерихме за стадион, обаче 30 години не можем да намерим да построим поне един полигон", коментира Диана Русинова, експерт по пътна безопасност.
От Столична община искат изградената от тях система от 600 камери за контрол на трафика да се използва и от Пътна полиция. Това обаче може да стане, само ако Народното събрание гласува промени в Закона за движение по пътищата, който е внесен за обществено обсъждане. Така и част о глобите ще могат да се използват за нови мерки по пътна безопасност.
Още от категорията
Почина един от архитектите на софийското метро