Системите на магазини ИКЕА в България и други части от Източна Европа са станали обект на хакерска атака. Това става ясно от прессъобщение на Fourlis Group, която държи франчайза на марката ИКЕА в България, Гърция и Кипър.

В сряда в електронните системи на групата, която оперира магазините на Intersport, Foot Locker и ИКЕА, е възникнал технически проблем, като не е било възможно извършването на част от плащанията. Впоследствие е установено, че става дума за злонамерено външно действие.

Проблемът е засегнал дейността на компаниите в четирите страни, в които групата развива дейност — България, Гърция, Румъния и Кипър. Първоначално е имало смущения и при кешовите плащания, но екипите са успели да отстранят този проблем.

Към момента в сайтовете на ИКЕА временно не могат да бъдат правени покупки. Преустановени са и доставките на поръчки до мобилни хъбове.

За момента на място в магазините може да се плаща само в брой. Екипите все още работят за справяне с атаката срещу системите.

От Fourlis Group посочват, че няма изтичане на данни и всички процедури, предвидени от Общия регламент за защита на личните данни (GDPR), са спазени.

Към момента не е ясно кой стои зад хакерската атака.

Базирана в Гърция Fоurlіѕ Group оперира в Гъpция, Kипъp, Бългapия и Pyмъния, ĸaтo paбoти чpeз фpaнчaйз и лицeнзиoнни cпopaзyмeния зa мapĸи ĸaтo ІКЕА, Іntеrѕроrt и Ноllаnd & Ваrrеtt.