Такси "Максим", което според решение на Комисията за защита на конкуренцията от юни, работи нелегално в България, продължава да упражнява дейността си, въпреки категоричната забрана. Затова само преди дни от КЗК са започнали ново производство срещу "Такси Максим" ЕООД заради неизпълнението на решението на Комисията, което на практика значи неспазване на изричните забрани за нелоялни търговски практики, чрез които функционира превозваческата услуга.
Руската алтернатива на "Юбер" от години е на пазара у нас, предоставяйки платформа за таксиметрови услуги, които КЗК определя като "услугата, сходна на таксиметровия превоз на пътници, която се предоставя без да са спазени законоустановените изисквания за предоставяне на обществен (таксиметров) превоз на пътници както по отношение на превозвачите и водачите на леки таксиметрови автомобили, така и по отношение на самите автомобили".
Именно поради тази причина на 30 май антимонополният орган излезе с решение, че практиката на "Такси Максим" ЕООД е недобросъвестна и незаконна, като задължи фирмата да прекрати нелегалните си услуги.
Видно от факта, че дейността на компанията продължава, през юли КЗК праща писмо към фирмата, с което изисква доказателства за това, че предлагането на услугата „Максим“ е преустановено, включително и че е спрян достъпът и използването на мобилните приложения „Taxsee Driver“ и „Максим: поръчка на такси“.
От "Такси максим" обаче не предоставят необходимите документи, въпреки че твърдят, че дружеството прекратява дейността си. Оказва се обаче, че фирмата продължава да функционира с едноличен собственик на капитала „Хай Технолоджи Мениджмънт Корпорация“ ООД /Чуждестранно юридическо лице от Доминиканската република/ и видно от Търговския регистър е заличила управителя на дружеството Игор Жмакин.
При проверки в сайта им се оказва, че услугите за поръчка на такси и за регистрация като шофьор продължават да са налични и валидни.
Именно заради това от КЗК образуват ново производство за нарушенията на фирмата. Според регулаторът фирмата продължава да извършва незаконни търговска практика, като извлича икономически ползи и уврежда интересите на фирмите, регистрирани за извършване на таксиметров превоз на пътници и работещи законно.
Принципът на работа на "Максим" е като на популярната услуга "Юбер", която у нас бе забранена от съда през 2015 г. По казуса "Юбер" през 2017 г. се произнесе и Съдът на ЕС, който прие, че не става дума само за посредническа информационна услуга, а и за транспортна услуга, за която трябва да се прилага съответното законодателство. У нас то изисква транспортният оператор да получи съответните разрешителни.