Британското издание "Индипендънт“ публикува статия за Пловдив, в която разказва за местния бизнес под тепетата на фона на западащата икономика в страната.
Ето и преведената статия от английската медия за града под тепетата:
Това е най-бързо намаляващата нация в света, която младите хора напускат, заселвайки се в други държави на Европа, раждаемостта намалява драстично, дори сирийските и афганистанските бежанци я заобикалят, търсейки по-изгодни места в света. България е загубила близо 2 милиона от своите 9 милиона жители от края на комунизма преди 30 години. Корупцията хвърля черна сянка върху столицата София.
Пловдив влезе в топ 10 на Класацията е за най-прогресивно развиващите се места по света
Оазис на оптимизъм и късмет в регион, обзет от неволи, Пловдив е благословен с по-топло време от столицата София, както и с прекрасен релеф и хълмове, които привличат млади хора от цяла Европа. Противно на по-голямата част от Балканите, Пловдив вече обърна тенденцията и расте година след година и дори привлича чужденци от далечни страни. Нагласата в града в духа на „можем да се справим със всичко“, може да бъде за урок на много други умиращи източноевропейски градове.
„Решихме да локализираме бизнеса си тук“, казва Мелиса Манш, 24-годишна перуанка, готвач, преместила се в Пловдив с българския си съпруг, за да стартират шикозно заведение, предлагащо смесица от латиноамериканска и балканска кухня. „Гастрономическият пазар тук започва да се развива“, обяснява тя.
Миналата година населението, наброяващо 360 000, нарасна с 2 500 души, казва заместник-кметът на града. Това е близо три пъти повече от темпа на нарастването на столицата. С реновирани древни части, изпълнен с барове, кафенета и магазини, с изящната си архитектура и парковете, както и с 50 км велоалеи, градът е привлекателно място за младите хора. Населението, което е разнообразно по състав, включва гръцки, турски, арменски, еврейски, руски и ромски етнически малцинства.
Градските власти смятат, че ключът към успеха и притегателната сила на Пловдив са работните места, и особено няколкото индустриално-търговски зони, изградени извън центъра на града преди повече от 20 години. Започнали като производства на италианска и немска конфекция, те сега дават работа на 30 000 души в леката индустрия като автомобилни части, както и в информационните технологии.
Ню Йорк Таймс: Пловдив е скъпоценен камъкИзданието постави града под тепетата в класация
„Истината е, че с тези икономически зони ние се опитваме да задържим младите хора тук. Ние поддържаме тесни връзки с училища и университети, които да осигурят точните умения и образование“, казва Стефан Стоянов, зам.-кмет по бизнес развитие.