Клиент на магазин Кауфланд и охранители си спретнаха жесток скандал на касите на търговския обект. За това сигнализира, читател на TrafficNews.bg, който е и самият потърпевш.
Неприятната сцена се разиграла в съботния следобед в магазина от веригата, намиращ се на Пещерско шосе. След като закупил и платил необходимите му продукти, пловдивчанинът се отправил към паркинга. На вратата обаче бил спрян от охранител, който без да му съобщи причините, го подканил към стаята за обиск.
„Попитах каква е тази стаичка и от какво е провокирана тази проверка, на което не ми беше даден ясен отговор и отново бях подканен да го придружа. Отказах, като подчертах, че закупените от мен артикули и касовият бон за направените покупки се намират в количката и ако служителят желае може да извърши каквото проверка иска на място”, заяви пловдивчанинът.
Разразил се спор, като двамата мъже повишили тон един на друг. В кавгата се намесил и друг охранител от същата фирма.
„В този момент втори служител на Боду СОД се присъедини към колегата си и с груб тон, който е недопустим за общуване с краен клиент, заяви: „Не се обяснявай. Влизай в стаичката за проверка.“
На въпросния господин обясних, че двамата нямат право да ме задържат, не са посочили причината за тази проверка, оказвам съдействие и ако желаят мога да проверят касовия бон и направените от мен покупки на място. Казах също, че нямам никакво намерение да бъда воден в някаква стаичка, без да е ясна причината и правото на охранителната фирма за такива действия”, допълва читателят ни.
Скандалът продължил с пълна сила, като е бил съпровождан от обиди и нелицеприятни квалификации от страна на охранителите към клиента. В крайна сметка проверка в „стаичката” не е била направена, а нашият читател подал оплакване на дежурния управител на магазина.
„Допустимо ли е според Вас отношението на представителите на охранителната фирма в описаната ситуация? Допустимо ли е да бъда подканян за отвеждане в помещение, за последващ обиск от представители на охранителна фирма, в случай, че оказвам съдействие – предоставям възможността за извършване на проверката на място? Допустимо ли е представители на охранителната фирма, да не носят баджовете за идентификация през цялото време, а да ги представят единствено при проверки? Допустимо ли е да не бъде посочвана конкретната причина за проверка от тяхна страна?”, пита пловдивчанинът.
Тези въпроси бяха отправени и към управата на търговска верига Кауфланд. Наш репортер се свърза с централата на магазина, за да сигнализира за случая и за да потърси становище от тяхна страна. Според тях охраната на магазините има право при възникнало подозрение да извършва проверки на личен багаж и на документи за самоличност.
„Охраната на всеки обект се осигурява от специализирана фирма, чийто персонал е обучен как да действа професионално. Представителите на охранителната фирма са спазили както законовите, така и етичните норми. Проверката ни установи, че във филиала ни на булевард "Пещерско шосе", наш клиент е бил проверен, като представителите на охранителната фирма са се легитимирали преди това. Проверката не е установила нарушение и по този повод на клиента са поднесени искрени извинения. За информация на клиентите ни, на входа на всеки наш обект е поставена информационна табела, която разяснява правилата за вътрешен ред на територията на магазините, както и какви са мерките, които могат да бъдат предприети при подозрение за кражба”, за казва в становището на Кауфланд.
За становище се обърнахме и към охранителна фирма Боду СОД. Очакваме в най-скоро време и тяхната позиция, която ще бъде публикувана в последващ материал.
Още от категорията
Камери запечатаха "артистичния" порив на драскач в Пловдив, принесъл в жертва поредната сграда ВИДЕО