Авто анархия с паркирането в Стария град провокира наш читател да ни изпрати поредица от снимки от различни зони в архитектурния резерват. Кадрите ясно доказват, че в една от емблемите на Пловдив колите са повече от посетителите и завземат все повече зони, ограничавайки преминаването на туристите.

Читателят ни отправи и няколко въпроса към отговорните институции: 

"Въпрос към главен инспектор Тодор Боюклийски: Защо няма патрулите на Общинска Полиция? Въпрос към г-н Димитър Палашев и най-вече на Общинска охрана, отговорни за допускането на автомобили в резервата Старинен Пловдив: Важи ли закона за движението по пътищата за всички водачи на МПС в Пловдив? Кой направи Старинен Пловдив безплатен паркинг на ресторанти, хотели, къщи за гости и дори хостели и кой печели от това? Колко хиляди губи Община Пловдив от това всеки месец и колко наредби са потъпкани за частни интереси?

Заместник-кметът по транспорт в Община Пловдив Тодор Чонов и кмета на Община Пловдив Здравко Димитров повече от година обещават да си изпълнят служебните задължение за ред и спазването на законите и общинските наредби. Липсва им желание, капацитет или и двете", отбелязва читателят ни.

За проблемите с достъпа на тежкотоварни машини в Стария град и щетите, които те нанасят, писахме в материал за щетите по  Ламартин, Балабанова, Данчовата къщи. Тротоари и кълдъръм пък са силно компрометирани от постоянния автомобилен трафик. Тогава в интервю директорът на ОКТ Георги Стоилов уточни, че се налагат промени в наредба, касаеща достъпа до Стария град. 

Става дума само за три текста от Наредбата, които трябва да бъдат променени. Не е сложно, но резултат няма. И бизнесът, и жителите в Стария град се обединиха около едни общи правила, които щяха да свършат страхотна работа. Но до ден днешен не съм видял проект на нормативен акт от Правна дирекция", каза тогава Стоилов и допълни, че са предложили решение и за Капана и зоната около Радио-телевизионния център.

От Дирекция „Правно-нормативно обслужване” отговориха с писмо до медията ни: "Дирекция "Правно-нормативно обслужване"не е предприемала действия по изменение на Наредбата за организация за движението и паркиране, защото такива изобщо не са били възлагани нито от кмета на община Пловдив, нито от зам.кмета по транспорт – г-н Тодор Чонов, нито от Директора на ОП „ОКТ”.

На Дирекция  „Правно-нормативно обслужване” не е възлагана конкретна задача относно изменение на „няколко разпоредби” по думите на г-н Стоилов или на целия нормативен акт. Нито Зам.кметът по транспорта, нито интервюираният Директор на общинското предприятие  са уведомили Дирекцията за необходимостта от изменение на Наредбата  или на заповедта към нея, нито са указали рамката на бъдещото изменение и целения резултат. Такова изрично изявления към Дирекция „ПНО” не е отправяно."

Екипът ни ще продължи да пише по темата и ще потърси отговорите от ресорните институции. 

 

Шефът на ОКТ: Променяме изцяло организацията на движение и паркиране в Стария градИ бизнесът, и жителите там се обединиха около едни общи правила, но до ден днешен не съм видял проект на нормативен акт от Правна дирекция, казва Георги Стоилов

Директорът на юристите в Общината отговори на шефа на ОКТ заради паркирането в Стария градДо нас не постъпвало искане, от който и да е, за да правим промени в наредбата, заяви Камелия Кендова