За поредна нелоялна практика на мобилен оператор, съобщава читател на TrafficNews.
По независещи от него причини на пловдивчанина се налага да прекрати договора си за телевизия и интернет. Отива в офис на съответния мобилен оператор, за да си върне техниката – два телевизионни приемника и един рутер, и съответно да плати неустойка заради предварително прекратяване на договора.
При посещение читателят е пожелал веднага да плати сумата, която е в размер на три месечни такси. Също така настоял да върне оборудването. Служителката е заявила, че неустойката ще излезе в следваща фактура след около месец, а оборудването не го искат и не е нужно. Въпреки това той е решил да запази оборудването, в случай че решат да си го вземат обратно.
След месец читателят плаща необходимата сума и решава, че договорът е приключен и за двете страни. Не се случва точно така – три месеца по-късно той получава фактура на стойност 430 лева.
От разговора с оператор става ясно, че начислената такса е заради невърнато оборудване.
„Обясняваме, че в магазина им са отказали да го приемат и са казали, че не е нужно връщане. Операторът ни отговаря, че "системата" им тогава не си го е искала, но към днешна дата вече си го иска. Вариантите са или да го върнем, или да го заплатим - за 430лв.”
Според мнението на читателя това е съзнателно измислена схема за неоснователно обогатяване, защото операторът разчита, че след като служител в офис заяви , че не е нужно връщане и не приеме електрониката, всеки човек би я изхвърлил. Писмено също не е било заявено, че отказват да приемат техниката.
„Едва ли някой би пазил нещо ненужно и непотребно, което не може да бъде използвано дори. И те се възползват от това, след 3 месеца да го изискат или да го таксуват 430лв., което е многократно над цената му за ново, а то вече е употребявано с години.”
Целта на разказът му е да предупреди повече хора за измамната схема.