Само няколко седмици след като и в Пловдив навлязоха две фирми за електрически тротинетки за споделено ползване, вандалските прояви вече са налице.
Няколко изпочупени тротинетки са забелязани край река Марица и в други централни части на града. Според пловдивчани вероятно става дума за целенасочени действия по трошене на електрическите превозни средства.
Почти всички тротинетки са счупени по един и същи начин - предната им рамка, държаща волана е прекършена в основата. Някои хора предполагат, че техни съграждани, които не знаят принципа на работа на превозните средства, са опитали да търсят "монетник" в тях, съответно – да приберат печалбата. Други пък считат, че не става дума за опит за кражба на самата тротинетка, трети са категорични, че това е чист вандалски акт.
Принципно възможно е тротинетка да бъде счупена при инцидент, но мястото на разположение на отломките - в пешеходни части, по-скоро сочи, че не става дума за ПТП и злополука, нито пък за случайност.
Тази седмица станаха известни два случая с пострадали на тротинетки - млад мъж се качил прилично пиян на електрическото превозно средство, а пътешествието му свършило в болницата; друг пък бе ударен от кола.
Мъж пострада при инцидент с тротинетка в ПловдивКатастрофата е станала заради
Иначе граждани сигнализираха, че недобросъвестни ползватели захвърлят тротинетките на най-неподходящи места - на пътното платно, на места за паркиране и дори посредата на Гладната улица и Капана, където карането е принципно забранено. Там би следващо да важи ограничение за скоростта, което според някои обаче пък не работи.
"Видяхме как роми бутат няколко електрически тротинетки в центъра на Пловдив, които пък от своя страна пищяха, защото не са заплатени и отключени. Други пък паркираха на метри от заведението, в което стояхме в Капана", посочи читател на TrafficNews.
Така излизат въпросите как се контролират подобни вандащини, някой понася ли отговорност, възможно ли е граждани да сигнализират, ако видят нарушители в действие или последствия от вандали, както и възможно ли е да се преминава в нормална скорост през централните части с тях.
Опитахме да се свържем с фирмата Lime, чиито тротинетки наши читатели са заснели на парчета. Официални контакти обаче не намерихме. Припомняме, че в Пловдив бяха пуснати 150 тротинетки на две компании, но не е ясно след няколко седмичната експлоатация колко от тях са годни за каране към този момент.