Не ги харесват банкоматите на УниКредит новите столевки, и това си е! Цели 3 месеца не стигнаха на банката да въведе необходимите технически параметри, за да няма проблем с приема им.
Почти две седмици минаха от момента, в който TrafficNews.bg сигнализира, че банкомат на УниКредит в клона на ул. "Иван Вазов" в Пловдив "краде" столевките, повече от седмица пък изтече от момента, в който от компанията ни увериха, че "активно работят" по въпроса, а... банкоматът и столевките продължават да се недолюбват.
Е, има промяна и тя е в появилото се все пак съобщение на банкомата, указващо да не депозираме новите 100 лева, защото "за момента" се приемали само на каса. Че то тоя "момент" цяла вечност, господа банкери!
Твърдението, че приемането на нови банкноти от банкоматите с депозитна функция изисквало "известно" време за техническа настройка, вече звучи смешно. И абсурдно!
Затова изобщо не сме учудени на реакциите на нашите читатели след публикациите ни по темата. С риск да засегнем типичното ви високомерие, ще ви запознаем с някои от мненията на хората, които така или иначе са принудени да ползват услугите ви.
Банковата ни система е пародия… Интернет банкиране? Депозиране на пари чрез банкомат? Не и ако искате да спите спокойно и да не пиете постоянно по "една студена вода"! Колкото сме по-аналогови и простички, толкова по-добре…
Сигурно това ви звучи безумно. Във века на технологиите, на дигиталната форма на съществуване, на иновациите, които са толкова дълбоко интегрирани в ежедневието ни, че вече не можем да си представим и един час от живота си без тях, в столетието, в което имаме цялото знание на света в джоба си… някой да твърди, че трябва да се върнем към аналоговата действителност, е меко казано непонятно.
Когато обаче чуете безбройните конкретни истории на докоснали се и сериозно опарени от новите модерни технологии в банкирането, едва ли ще се чудите на подобно мислене.
След разказа на нашата читателка как банкомат й "глътнал" 7 банкноти по 100 лева - от онези, които в края на миналата година БНБ пусна в оборот, и за да й бъдат възстановени е трябвало да изчака да минат 4 дни, за да може централният офис, който е в София, да ги депозира в банковата й сметка, последваха и други случки:
"На УниКредит банкоматите редовно правят проблеми, особено този на „Иван Вазов”, да не говорим, че е редовен номер от петък след обед до понеделник депозит на пари да не можеш да направиш".
"Нещата са много прости! Не трябва да се доверяваме на всички иновации сляпо и да ги ползваме. Аз лично нямам Facebook и интернет банкиране, не депозирам пари на банкомат и др. Питат ме защо? Ами... нямам им вяра. Колкото сме по-аналогови и простички, толкова ще бъдем по-добре".
"И моите пари ги задържа. Исках да пратя кредитната си месечна вноска към УниКредит. Внесох 2 столевки. Едната прие, другата задържа. Куриозът е, че ми казаха да намеря още 100 лв. от старите да ги внеса, иначе съм в просрочие и има лихви наказателни".
"Аз имах подобен случай, пак с банкомат на УниКредит на Сточна гара. Заявих за теглене 100 лв., но автоматът ми пусна 50 лв., но в касовата бележка бяха отчетени 100 лв. Тъй като банкоматът е към офиса на банката, веднага влязох вътре и обясних какво се е случило. Служителките бяха много внимателни, охранителят също погледна да не би банкнотата да се е задържала някъде по банкомата, и след като не намериха нищо, ме насочиха да напиша жалба. След 1 месец ме извикаха и ме уведомиха, че случаят е разгледан, но жалбата ми не може да бъде удовлетворена, тъй като не са констатирали никаква грешка в банкомата. При това положение оставаше само възможността аз да съм излъгала, поради което се почувствах много обидена от отношението и прекратих всякакви отношения с тази банка, макар че бях дългогодишен неин клиент. Вярно, сумата може и да не е голяма, но въпросът е принципен".
"И аз имам подобен случай. Тегля 400, банкоматът дава 200, пуснах жалба в банката. И банката каза, че няма грешка. Банкоматът ми е дал 400 лв. кеш. Пих СТУДЕНА ВОДА".
Така че, уважаеми читатели, "за момента"...
А, да не забравим! Ако измежду пилите студена вода има IT-та, да ударят едно рамо – хора сме. Очевидно е, че системните администратори на банката имат "известни" затруднения...