Спирката на КЦМ на Асеновградско шосе породи поредица от зле скалъпени обяснения и разпали гражданско недоволство. Проверката ни започна след граждански сигнал, който гласи, че от няколко дни шофьорите на "Хеброс бус" не желаят да спират на спирката, обслужваща няколко големи предприятия, в които работят близо 4000 човека на Асеновградско шосе.
"Налага се често да ползвам автобусната линия Пловдив - Асеновград, като целта на пътуването е металургичният гигант КЦМ АД. Въпросната линия се обслужва от две фирми, но главният превозвач е Хеброс Бус. До скоро нямаше никакъв проблем автобусът от Пловдив да спира за слизане и качване на пътници пред КЦМ АД. В прилежащата територия още е и Агрия АД, Металургремонт и още други по-малки фирми, но броя на работещите в района човеци надхвърля 4000 души. Таксуването на билета е на цената до Асеновград. Както е известно от доста време се извършва генерален ремонт на шосето Пловдив - Асеновград, но това не беше пречка автобусите на Хеброс Бус, когато имаше пътници да спират пред комбината. От няколко дни шофьорите на Хеброс Бус, категорично отказват да качват пътници за и от КЦМ АД. Такава била заповедта на началник Автогара Юг", пише нашият читател Иван Лазаров.
Оттук изникват логичният въпрос: Защо до преди няколко дни е нямало проблем с превоза на пътници до КЦМ АД?
Гражданка е позвънила на фирмата превозвач "Хеброс Бус" именно с това запитване. Отговорено ѝ е, че причината спирката да се пропуска е заповед на Община Пловдив, в която изрично се забранява спирането на автобусите до приключване на ремонта на Асеновградско шосе и освен това нямало джоб на пътя. Разговорът, в който се посочва това обстоятелство, е записан от жената и TrafficNews.bg разполага с него.
Такъв мотив представлява меко казано странно обяснение от страна на фирмата, тъй като ремонт по възловото шосе тече от около 1 година и точно във финалната му фаза да се получи такова забранително разпореждане звучи... толкова недостоверно, колкото показа проверката ни.
В опит да разберем каква е тази заповед и на какво основание е издадена, репортер на TrafficNews.bg потърси директорът на "Организация и контрол на транспорта" Борис Кръстев. След като описахме казуса, шефът на ОКТ се ангажира да направи проверка дали има такова разпореждане от Общината.
Резултатът - Община Пловдив не е издавала подобна заповед, но по-интерсното е, че Кръстев бе категоричен, че е провел разговор със служители на "Хеброс бус", които посочили, че не са подавали информация никога, че има издадена заповед от Общината, а единствен мотив било... че не е особено удобно поради ремонта.
"От фирмата бяха учудени, че подобно нещо за издадена заповед е казано", посочи Кръстев. В разговора с него от фирмата-превозвач споделили, че явно е нямало желаещи, за да не спре автобусът. От фирмата обещали, че ще продължат да спират и оправдали случая на нашите читатели като инцидент.
Иначе, "Хеброс бус" има договор за изпълнение на междуградската линия с Община Пловдив, като в него спирката на КЦП фигурира като спирка по желание.
"В България всички автобуси са длъжни да спират на всички дефинирани спирки, без оглед дали има или няма пътници, за разлика от Западна Европа, например Англия, където хората махат на превозното средство. Има само едно изключение и то касае местата, посочени като спирки по желание. Там трябва да има волеизявление от страна на пътниците, за да се спре - тогава е задължително за шофьора", посочи Борис Кръстев.
Транспортна фирма "Хеброс бус" отказва комуникация с медиите, затова тяхната официална позиция по казуса остава не особено ясна. При желание от страна на дружеството, TrafficNews.bg e отворена към публикуване на тяхната позиция.
Още от категорията
Камери запечатаха "артистичния" порив на драскач в Пловдив, принесъл в жертва поредната сграда ВИДЕО