Пациенти чакат с часове за Спешна помощ. Нова телевизия  разполага със записи, които показват как системата на практика не работи.

Диспечери подават грешни адреси, шофьори се лутат из кварталите, защото нямат GPS. Нашите водачи, когато ги назначаваме, минават тест дали познава София, дали познава кварталите, дали може да се ориентират бързо по карта”, обясни д-р Георги Гелев, началник на Спешна помощ-София.

От записите обаче става ясно, че шофьор на линейка не знае къде се намира метростанция „Сливница”. От края на миналата година в Спешната помощ има въведен стандарт. Според правилата, адресите би трябвало да се разделят по приоритет. А времето за реакция е от 8 до 120 минути.Често обаче пациентите чакат с часове.

„Тези закъснения се получават заради това, защото няма триажиране. Абсолютна никаква преценка на адресите за спешност – ама, абсолютно никаква. Това е благодарение на нашия шеф – ръководител”, заявява служител на Спешна помощ, пожелал анонимност.

„Сигналите се приемат, тъй като много пъти зад едно оплакване може да се крие много сериозна болест”, обясни д-р Гелев.

 В средата на януари на столичното летище кацна аварийно самолет. От записите разбираме, че това лишава голяма част от чакащите пациенти в столицата от адекватна реакция, защото няколко екипа са пратени към летището.

Проблемите не са от вчера и са комплексни. Като например автомобили, които са счупени, все пак биват пускани в движение.