Непоносима жега в пловдивския градски транспорт. Жалбите са десетки, затова общинарите масови проверяват автобусите. На санкция обаче подлежат едва осем от всички линии, защото само в техните договори има задължително условие автобусите да са оборудвани с климатик.
Здравка Ингилизова чака автобус на спирката преди Тунела, за да стигне до Централна гара. Решаваме да пътуваме с нея.
“В такова задушно време има автобуси, в които дори прозорци няма за отваряне. А да не говорим за климатик. Климатик няма, прозорец не може да се отвори и вътре е някакъв ужас”, коментира Здравка.
Минути преди да се качи на първия пристигнал автобус, който стига до Централна гара, Здравка ни дава ценен съвет. Ако предната врата на автобуса е отворена, в него няма климатик. Нашият е такъв.
21 от линиите на градски транспорт в Пловдив, обаче, по силата на договорите си не са длъжни да имат климатици. Достатъчно е да са с отваряеми прозорци. Прозорците обаче бяха отворени, част от тях.
Транспортните фирми в града поетапно ще подменят автобусите с нови. Докато това стане, пътниците заливат Общината с жалби.
„Когато са коментирани в зала на Общински съвет изискванията и критериите за конкурса през 2007 година, има предложение на общинския съветник, който казва: „Или да има климатик в автобуса, или да има отваряеми прозорци“. И Общинския съвет е взел решение „или да има климатик, или отваряеми прозорци“. В момента тези автобуси, за които имаме жалби, ние ги проверяваме – имат отваряеми прозорци“, обясни кметът на Пловдив Иван Тотев пред БНТ.
Общината подготвя конкурс за 13 от линиите, чиито договори изтичат през следващата година. Едно от задълженията на превозвачите ще бъде автобусите да бъдат оборудвани с климатик.
TrafficNews.bg