
Бизснесдамата Елена Кристиано развива една от най-успешните козметични компании у нас. Със своите 23 години история Christian Of Roma се превърна в лидер на продуктите за коса. Част от известните брандове в компанията са италианските Alfaparf, Bes, Rolland, американският Sexy Hair, а от тази година и диамантът в короната – L’ANZA.
За последните две десетилетия са създадени 12 филиала на компанията в страната. Christian of Roma притежава най-големия технически екип от професионалисти, провежда 120 семинара годишно и 2 фестивала. За поредна година в ръцете на стилистите й беше поверен бекстейджа на най-голямото модно събитие у нас – Sofia fashion week.
Елена Кристиано е една от най-изисканите бизнесдами в България. Винаги със собствен стил - както във визията, така и в сделките. През годините г-жа Кристиано неведнъж е изтъквала заслугата на покойния си съпруг за създаване и утвърждаване на марката в Италия и в България. Девизът на управляваната от нея компания гласи: „Едно име, една марка, една гаранция”. За пътя към успеха в навечерието на 26-я Италиански фестивал на прическата и красотата, който ще се проведе в Пловдив, разговаряме със собственика на Christian Of Roma - Елена Кристиано.
-Г-жо Кристиано, как започна всичко?
-Christian of Roma работи от 23 години в областта на професионалните продукти за коса и с внедряването им във фризьорските салони. Ние не продаваме просто продукт, ние продаваме технически материали, които е необходимо да бъдат представени по професионален начин на фризьорите и на колористите, за да може по този начин и крайният потребител да получи професионално обслужване и висок стандарт на услугата, която очаква.
Един технически продукт не е важно само да бъде качествен, важно е и да бъде правилно приложен. Ето защо компанията отделя над 20% от своите фондове за реклама, най-вече в обучение и технически презентации. 120 семинара средно годишно провеждаме с 20 технически лица, на цялата територия на страната и два фестивала – пролетното издание на Италианския фестивал на прическата и красотата и есенното – Sofia Hair Fashion Week, съвместно със стилист Капанов.
Опитваме се да дадем и подкрепа на двата канала на информация - списание "Прическа и Стил", в което в рамките на 6 броя годишно, поместваме това, което се случва в компанията. Два пъти годишно излиза и списание "You", което дава възможност не само на професионалисти, но и на крайния потребител да се запознае по-обстойно с всичко, което се случва в света на прическата, на модата и не само в България, но и в световен мащаб.
-Между 31 март и 2 април престои 26-я Италиански фестивал на красотата и прическата, който ще се проведе в пловдивския Панаир. Какво очаква посетителите му?
-Подготвили сме едно много пикантно и също така интересно меню със сигурност. За първи път ние изнасяме това събитие във вече 4D измерение. До миналата година ние имахме представяне не само на големия подиум с конкурсна програма и шоу програми на нашите гостуващи и български стилисти, но същевременно така и постоянни презентации и обучения на нашите щандове. Щандовете на Christian Of Roma не са търговски щандове, а са по-скоро подиуми, на които топ стилистите на компанията представят това, което предстои да се случи в модния сектор на прическата.
За да бъдем по-пълноценни, показваме и някои техники на приложение в новите продукти на специални семинари, които са в Конгресен център, палата номер 8. От тази година вече имаме и 4-то измерение на фестивала, като Пловдив се превръща в един епицентър, който събира не само гости от цяла Европа във връзка с участието във фестивала, но също така и посетителите, нашите специални клиенти, за които ние организираме този фестивал. Така решихме да запълним тяхното присъствие в Пловдив и с още две тематични събития - първото е ново парти в "Galaxy" на 31 март от 19 часа, където ще покажем новата серия неонови цветове на Alfaparf, която беше представена за първи път пред професионалната публика миналата година в топ курорта в Сицилия-Таормина. Все още продуктът не е на пазара, представи се само идейно и ние ще бъдем първата страна, която ще го внедри на пазара.
Интересът е огромен и ние сме много щастливи. За целта идва Джени Даура, за първи път неговия екип и той ще направят едно неоново шоу. То ще даде възможност да се види продуктът на живо и също така да се изживее едно красиво събитие.
Стилът на това Neon party ще бъде съобразен с неоновата атмосфера, дрескод, аксесоари. Ще имаме една приятна и атрактивна програма в лицето на Евгени Минчев, който ще бъде водещ и Любо, който ще бъде нашият гост-изпълнител.
Заради запитвания на наши клиенти, ще имаме едно специално и извънредно участие на екипа на Christian Of Roma, който представи България в рамките на световното изложение "You" в Торино миналата година. За целта Йордан Василев пристига специално от Малта, заедно с Александър Филипов, Владимир Атанасов и Асен Налбантов ще направят за първи път пред българската професионална публика своето шоу.
-В последните години залагате на зелената идея в салоните. По какъв начин ще я представите на фестивала?
-Освен неона, който ще бъде водещата тема на бранда Alfaparf, ние ще представим също така нова серия, която ще допълни гамата на BES и ще я направи част от зеленото семейство на салоните на Christian Of Roma - серията Hergen, която дава възможност за една изключителна биоидея и също така екопродукти във фризьорския салон.
Inside ще покаже своите продукти от биосалоните. Ние стартирахме с тях миналата година много успешно и имаме вече над 100 салона, така че се надяваме с фестивала да направим поне 200. Това е бранд, който незадължава спирането на работа с други продукти, напротив дава добавена стойност на всеки един салон. Тоест нашето мото тази година е във всеки един салон е да имаме биопродукт, защото това вече се превръща в една култура на общуване с продуктите за коса. Така, както ни се случва с продуктите за хранене, така както ни се случва с много други продукти в нашия живот, така искаме в нашите салони да дадем право на избор и алтернатива на клиента, който има желание да поддържа своя външен вид, без да посяга към крайните химични продукти.
Как успяхте да създадете най-големия технически екип в България и да го обучите?
-Този екип е една мозайка. Един екип, който още не е в неговия завършен вид, защото ние тук имаме еволюция. Екипът започна преди много години с Жоро Ефекта, той беше първият елемент от мозайката с марката BES. Постепенно започнахме да го развиваме с отделните брандове, с отделните личности, които срещнахме в прехода на развитие на фирмата.
Тези хора са наши клиенти, те са наши съмишленици, тези хора може би вярват повече от нас в това, което е нашата мисия, това което ние имаме като послание - така че за мен всеки един от екипа е един много специален човек. Само преди няколко месеца ние прибавихме към редиците на нашия екип и нови личности, много добре развити, също така и добре изявени стилисти с голям опит и съм щастлива, че тези хора избраха екипа на Christian Of Roma.
Това са стилистите в лицето на Конда Кондов, Огнян Филипов, Цветан Георгиев. Прибавихме към нашето семейство в началото на годината и част от най-младите представители на нашата професия. Имаме вече няколко, аз казвам деца на Christian Of Roma, които израснаха в салоните ни и бяха обучени от нашите технически екипи и днес вече са много пълноценни. По тази причина ги поканих и да бъдат в нашите редици - това са имена като Методи Малашевски, Димо Стратиев и Христина Мирчева. Така освен попълване на редиците с топ стилисти, имаме и млади имена, които един ден ще бъдат в топ листите на класациите.
Изнасяме ли стилисти за чужбина?
-Това е един въпрос, на който с гордост ще отговоря твърдо да. Благодарение на сцената, на подиума, на условията, на обученията, които ние създаваме, партньорството, което имаме с международните компании, дадохме възможност на някои хора, които имат желание, да се изявяват на чужди подиуми, да бъдат забелязани.
Имаме и стилисти като Владимир Атанасов, които имат статут на европейски треньори на Sexy Hair, друг стилист като Огнян Филипов, който от съвсем скоро влезе в нашите редици на Rolland. На последното обучение беше забелязан и поканен също да бъде част от екипа на Rolland.
Зорница Стойчева, която в екипа на Alfaparf е топ колорист и има зад гърба си международни участия. Даваме възможност на много хора да бъдат забелязани и това само може да ни радва. Това означава, че работим с много трудоспособни и качествени хора, които се забелязват не само от нас, но и от нашите партньори в чужбина.
-Когато се обърнете 23 години назад, чувствате ли се удовлетворена от това, което сте постигнала днес?
-Има много хубави моменти в нашето минало и със сигурност те са най-значими и това са опорните точки, които ни дават силата да вярваме, че можем да се справим по-добре и можем въобще, защото това беше и мотото на нашия основател на Christian Of Roma- Кристиано Гаeтано, който вече 8 година не е сред нас.
Благодарение обаче на начина, по който ние продължаваме да работим, вярваме че той продължава да присъства с неговите идеи и най-вече с това, което е успял да създаде като маниер на поведение на пазара, надявам се да сме го приложили.
Още от категорията

Елтън Джон иска правителството да защити правата на артистите от изкуствения интелект

Джеси Джей е диагностицирана с рак на гърдата
