С падането на температурите, силните снеговалежи, мъгли и заледявания, все повече полети ще бъдат отменени, заради лошите метеорологични условия. Вижте какви са права ви, ако не успеете да излетите от летището, поради неблагоприятни природни условия.
В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета - по възможност за очакваното закъснение, както и какви са правата на пътниците.
Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.
Ако заради обилен снеговалеж или заледяване самолетът не може да излети и очакваното закъснение е повече от 5 часа, то тогава пътниците имат право да се откажат от пътуването. Сходна е ситуацията и ако полетът направо е отменен. Тогава авиокомпанията трябва да възстанови парите за билета в срок до 7 дни.
Има възможност пасажерите да изберат да продължат да пътуват към крайната си дестинация, въпреки закъснението. Тогава авиокомпанията трябва да им предложи друг маршрут или полет, като в периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой нощувки в хотел. Превозът от хотела до летището и обратно също е за сметка на компанията.
В случай че от авиокомпанията няма възможност да осигури такива нощувки, то е необходимо пътниците да пазят касови бележки и други документи за плащане, получени от мястото за настаняване, където изчакват следващия полет. След това, на база на тези документи, те ще могат да претендират за възстановяване на изхарчената сума пред превозвача. Все пак разходите за нощувки трябва да бъдат в разумни граници.
Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.
Заради влошените метеорологични условия, полетите от и до летищата „Лондон Лутън”, „Лондон Гетуик” и „Дортмунд” са отменени или силно забавени.