С възобновяването на туризма във Венеция, след пандемията Covid-19, противоречията също се завръщат. Касова бележка бе разпространена в социалните мрежи от пътешественик и предизвика бурни дискусии. На сметката ясно се вижда, че въпросният човек е заплатил сумата от 21 евро за фреш и капучино в заведение на популярния площад "Сан Марко".
Хора от персонала не помнят кой е поръчал напитките от мястото, тъй като имали много клиенти през вчерашния ден. "Цените се определят от компанията, но те са ясно показани във всяко меню. Така че има възможност да видите и да вземете решение ", каза мениджърът на заведението. " Когато някой седне, обясняваме всичко! Много съжалявам, че това се е случило, защото човек преди пускането на онлайн касова бележка също би могъл да ни попита информация". - допълва той.
Както е видно от снимката, цената на портокаловия сок е 12 евро (24 лева), а на капучиното - 9 евро (18 лева). Дори за Венеция тези ценови нива са шокиращи и сметката предизвика скандал във всички италиански медии.
Мениджърът каза още, че съжалява за случилото се, но в същото време дава да се разбере, че това не е съпротивление, като се има предвид, че поведението, възприето от служителите на кафето, винаги е било ясно и линейно: "Никой никога не е искал да скрие цените, които могат да изглеждат солени, но са предлагани в една от най-красивите области на света. Освен това е широко известно, че наемите в района на Сан Марко със сигурност не са ниски, напротив. Това също оказва влияние върху офертите в някои райони на града - тези с най-голяма привлекателност. В ресторант Сан Марко кафето, сервирано на бара, струва едно евро и петдесет, докато капучино има цена от три евро, а сокът пет. Сервирани на маса те струват максимум двойно"
Бруталната сметка във Венеция на тамошен човек предизвика истинска вълна от негодувание и италианците в момента желаят случаят да бъде приключен със заклеймяването на евентуалния сервитьор – мошеник.
„Много съжалявам за думите и агресията срещу нашия сервитьор, но той не е свършил нищо, освен работата си. Всички ние зависим пряко от компанията, към която трябва да се обърнем“.
Според икономическите анализатори обаче, ако се съди по цените във Венеция, то занапред и там, и в другите прочути туристически дестинации на страната, ще могат да ходят само свръхбогати гости.