Държавата да плаща от парите на данъкоплатците на блогъри и влогъри, за да рекламират България като туристическа дестинация. Идеята е на ресорния министър Николина Ангелкова, която я съобщи днес във Варна.
Тя каза, че предстои среща с популярни български и чуждестранни личности, които се занимават с такава дейност, като фокусът на разговорите ще бъдат възможностите за културно-исторически туризъм у нас.
„През настоящата година средствата за национална реклама са 11 милиона лева, като искаме сумата да остане същата и за 2020 г.“, допълни Ангелкова. По думите й, още 15 милиона лева обаче ще бъдат осигурени за реализация на механизма за насърчаване на организирания туризъм.
Министърът допълни, че до 10 дни ще бъдат представени детайлите на механизма, като подчерта, че не става дума за субсидиране на чартърни полети. Мерките за насърчаване на организирания туризъм ще бъдат представени и пред големите туроператори, с които министърът предстои да разговаря. Ангелкова каза още, че скоро ще бъде обявена отново и процедура за подобряване и актуализация на националния сайт за туристическа реклама.
Във Варна днес министърът на туризма се срещна с представители на контролните органи и браншовите организации от Северното Черноморие, на която бяха обсъдени резултатите от летния сезон. Според Ангелкова е отчетен спад на нарушенията в сектора. По думите й най-сериозните оплаквания на туристите са били свързани с разминавания между категорията на местата за настаняване и предлаганите услуги, както и за несъответствия с очакванията им за ол инклузива. Поради тази причина министърът планира да предизвика дискусия с представителите на бранша, за да стане ясно има ли нужда от приемане на специална обща рамка на какви стандарти трябва да отговарят ол инклузив услугите.
Ангелкова допълни, че в хотелите от категория четири и пет звезди продуктът е качествен и оплаквания от гостите не са констатирани.