Тунелът на магистрала "Тракия" ще бъде ремонтиран основно. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за актуализация на техническия проект за ремонт на "Траянови врата" и изпълнението му.
Тунелът е при 53-и км на АМ „Тракия“ и е в експлоатация от 40 години – от 1985 г. Дължината на тръбата за Бургас е 720 м и за последно е ремонтирана в периода 1996-1997 г. Тръбата за София е 685 м и на нея е извършван ремонт между 2002-2003 г. Тунелът има по 3 ленти за движение във всяка тръба.
Основният ремонт на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна, вентилационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Заложена е реконструкция на пътното платно и входовете на тунела. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението, които са за евакуация на пътниците в случай на инцидент. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, маркировката и вертикалната сигнализация. След реализацията на основния ремонт тунелът ще има комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасителна система, енергоефективно осветление и др.
Индикативната стойност на поръчката за актуализиране на техническия проект и за извършване на основен ремонт на съоръжението е 79 080 372,63 лв./40 433 152,49 евро/ без ДДС. Срокът за изпълнение на проектантските работи е 60 календарни дни, в три междинни етапа, а на строително-монтажните работи е 365 дни.
Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор при ремонта на тунела е 2 636 012,42 лв./1 347 771,75 евро/ без ДДС.
Средствата за основния ремонт на тунел „Траянови врати“ на АМ „Тракия“ ще бъдат от републиканския бюджет.
Още от категорията
Виж всички
Семейство от Пловдив се е разминало на косъм с колата, карала в насрещното на АМ "Тракия":
Кола се заби в мантинела на пътя Бургас –Сарафово