Експерти по пътна безопасност препоръчват да се въведе „Зона 30" във всички големи градове в страната на места с по-голяма концентрация от инциденти. „Зона 30" е район, в който максимално разрешената скорост за шофьорите е 30 километра в час.
В Пловдив все още няма еднозначен отговор дали ще бъде въведена „Зона 30“. Засега идеята се обсъжда само от общинската комисия по безопасност на движението, но среща подкрепа.
"Аз мисля, че е по-добре да имаме повече пътища с въведени ограничения, колкото и неудобно да е и да се движим по-бавно, но да запазим живота на хората наоколо, защото виждаме резултатите напоследък", коментира пред БНТ Георги Стоилов – директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“ в Пловдив.
Изследванията показват, че по този начин драстично намаляват случаите на пострадали при инциденти.
"Тази скорост от 30 км/час е приета за гранична в сферата на пътната безопасност, при която над 80% при настъпване на ПТП е благоприятният изход за пешеходците", заяви Димитър Петров – Директор на дирекция "Управление и анализ на трафика“ Столична община.
Мярката вече е въведена в София, но преди това е направен анализ на цялата пътна мрежа. Такъв трябва да се изготви и за останалите градове.
"Навсякъде може да бъде въведена тази "Зона 30", но е важно да се каже, че следва да има булеварди, които да носят транзитното движение между отделните квартали на населеното място, където скоростта да си остане по-висока", каза инж. Иван Табаков – експерт в държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
В Пловдив водачите са на различни мнения.
"Виждате, че хората дори в магазина се блъскат като ходят пеша, то няма значение километража, важното е човек как се движи, със закони не става, трябва задкормилно устройство да има", коментира Стефан.
"Има резон за въвеждане на такава скорост около училища и такива по-рискови улици, но от друга страна трябва и много голямо внимание от страна на пешеходците", смята Мартина Маркова.
"Смятам, че има голяма част от шофьорите които ще я спазват , особено тия които са семейни , с деца, които мислят за бъдещето", каза Пенка Пунчева.
За да бъде ефективна, „Зона 30“ предвижда и допълнителни мерки наред с поставяне на ограничителен пътен знак. Те включват изграждане на малки кръгови кръстовища или паркиране от различни страни на улицата.
Още от категорията
Младите шофьори ги е страх от опитните бързаци на пътя