Предприети са действия, с които БДЖ да подобри своето качество на транспорта. Това съобщи заместник-министърът на транспорта Илия Илиев при представянето на пътната карта за развитие на железниците.
Очаква се, че до края на септември обликът на българските железници ще бъде нов. Илиев добави, че една от целите, е по-добра хигиена и поголямо удобство на пътниците. Предвижда се тези подобрения да бъдат видими още от март месец. Експериментално са монтирани антиковид седалки в спални вагони, като целта е, ако те са ефективни, да бъдат монтирани във всички вагони.
Предвижда се след допълнителни анализи от експертите на местата, където са предвидени почистванията, да бъде взето решение дали да се засили персонала или част от дейността да е на външни фирми. Относно товарите, от 2017 г. те нарастват от 6200 до малко над 7000 млн. тона през миналата година.
От съвета на директорите заявиха още, че имат прогнози за печалби, но официалния бюджет ще бъде представен другата седмица. Допълниха още, че е важно да се увеличи транспортния дял и това да повиши конкурентоспособността на българските железници, но не спрямо частните превозвачи, а спрямо автомобилните, съобщи "24 часа".
Неща, към които БДЖ се стремят, са добра система за достъп и разширяване на тол системата. Според съвета, бъдещето на БДЖ е свързано с това то да не бъде разглеждано като самостоятелен транспорт, а да бъдат постигнати споразумения с пристанища и товарници, като обхвата на товарните железници да ги достига.
Независимо от състоянието на пътната инфраструктура, се очаква пътниците на БДЖ да пътуват с един час по-малко от Бургас до София през Карлово, след успешно експериментално пътуване, което сочи, че намаляването на продължителността на пътуването е възможна.
Работи се по две програми, които са част от инвестициите в инфраструктурата – оперативна програма пътна инфраструктура и механизъм свързана Европа. Целта е намаляване на загубите от бюджета и подобряване на качеството на транспорта. По думи на Григоров от съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", ще се осъществи бизнес програма за 5 годишен период, в която ще се направи изчисление на инвестициите.
За БДЖ са предвидени немалко средства от Плана за устойчивост, и ако той бъде одобрен, че очаква коренна промяна в българските железници.