Пловдивчанин успя да осъди Агенция "Пътна инфраструктура" да му възстановят платена сума за годишна винетка, на която е написал една цифра по-малко. Освен това от АПИ трябва да платят и разноските по делото възлизащи на 569,80 лева.
На 13 април миналата година, мъжът решил да закупи онлайн годишна винетка за автомобила си и платил с банкова карта. След плащането установил, че е изпуснал една от цифрите в номера, и закупил нова винетка.
След това подал заявление за промяна на номера по първоначалната винетка поради грешка, което било уважено. Поискал и възстановяването на първоначално платената сума, но това му било отказано, тъй като срещу всяко едно от плащанията е била издадена отделна електронна винетка. От АПИ твърдят, че в закона не е предвидена възможност за възстановяване на такси поради погрешно декларирани данни от купувача.
След като разбрал, че сумата няма да му бъде възстановена, мъжът решил да търси правата си по съдебен ред и отнесъл казуса до Районен Съд-Пловдив.
Магистратите, от своя страна, констатирали закупуването на две електронни винетки, по едно и също време, от една и съща кредитна карта на името на притежателя. Потвърдили и подаването на двете заявления от пловдивчанина.
Действително, в закона се казва, че отговорността за правилното деклариране на данните се носи от потребителя, но тъй като при въвеждане на три цифри, вместо четири, се приема плащане за несъществуващ номер на автомобил, следва че такова МПС няма как да ползва пътната мрежа и плащането е направено без основание. Тоест АПИ няма как да получи плащане за услуга, която не може да предостави.
Именно на база изпуснатата цифри, което прави номера на колата невалиден, съдът осъди АПИ да върне цялата сума за годишната винетка и да заплати разноските по делото.